Dit is waarom bedrijven voor Yoobi kiezen
Yoobi vs Teamleader
De juiste bedrijfssoftware kiezen gaat niet over 1 nacht ijs. Daar neem je goed de tijd voor. Een belangrijk aspect daarin is om verschillende aanbieders met elkaar te vergelijken. Om het duidelijker en eenvoudiger te maken vind je op deze pagina alle informatie over de verschillen tussen Yoobi en Teamleader. Je ontdekt waarom 20.000+ mensen kiezen voor onze software en waarom dit ook een goede keuze is voor jouw bedrijf.

Je hebt de keuze gemaakt om jouw bedrijfsprocessen (verder) te automatiseren en bent op zoek naar bedrijfssoftware. Of je wilt overstappen van pakket. De logische volgende stap is om softwarepakketten met elkaar te vergelijken. Yoobi positioneert zich als flexibel, transparant en laagdrempelig. Teamleader is een alles-in-1 pakket met uitbreidingsmogelijkheden en heeft een complexe structuur. De software is met name geschikt voor het mkb. Lees meer over de vergelijkingspunten.
Meer flexibiliteit
Bij Yoobi begin je met modules die je zelf kiest. Je betaalt alleen voor wat je nodig hebt en je houdt controle over wat je daadwerkelijk gebruikt. Dit maakt het mogelijk om klein en beheersbaar te starten, zonder direct vast te zitten aan een groot pakket. Teamleader biedt een vrij compleet platform vanaf het begin: CRM, offertes, facturatie, projectplanning en meer. Dit betekent datje vanaf het begin keuzes maakt over hoe je je bedrijfsvoering wilt inrichten. Je moet je processen aanpassen aan het platform in plaats van andersom.
De software is met ons meegegroeid en het is van groot belang dat we de uren kunnen koppelen aan de juiste projecten. Dankzij Yoobi zijn alle geregistreerde uren inzichtelijk en daardoor beheersbaar”. – Curatec I Yoobi gebruiker sinds 2012

Snel aan de slag
Yoobi is ontworpen met eenvoud in het achterhoofd. Je start snel en zonder uitgebreide training of lange implementatie. Dat maakt het aantrekkelijk voor bedrijven die een soepel overstap willen en snel operationeel willen zijn. Teamleader presenteert zich als de juiste partij voor organisaties met veel processen, verschillende afdelingen of met de behoefte aan geïntegreerde workflows. Tegelijkertijd vergt het veel van je team om direct alles te snappen en aan de slag te gaan.
Dagelijks gebruik
Met Yoobi ervaar je dat het werken met de software soepel, duidelijk en gericht is. Omdat je alleen gebruikt wat je nodig hebt, zijn er geen overbodige opties en functionaliteiten. De focus ligt op wat relevant is. Bij Teamleader zie je dat veel opties standaard beschikbaar zijn en dat zorgt voor een geïntegreerd geheel. Voor organisaties of teams met een beperkt aantal processen, is het al snel te uitgebreid en minder overzichtelijk.

Support en hulp vragen
De kracht van Yoobi is de vrijheid om mee te groeien. Je breidt eenvoudig uit wanneer jouw organisatie daarom vraagt, zonder dat je direct grote veranderingen hoeft door te voeren. Die modulair opgebouwde structuur maakt dat je niet betaalt voor wat je (nog) niet gebruikt. Teamleader is gebouwd als breed alles-in-1 platform dat idealiter vanaf dag 1 alle processen beheert. Je hebt dan direct veel in huis, maar je benut nooit het volledige potentieel van de software.
Ik heb al vaak contact gehad met het Yoobi Support Team en en ik kan bij hen terecht voor uiteenlopende vragen. Van ‘waar kan ik een knopje vinden’, tot het aanpassen van de factuur lay-out en om mee te denken over de Cross-Invoice oplossing die wij gebruiken.” – Aram Group I Yoobi gebruiker sinds 2016

Conclusie Yoobi vs Teamleader
Yoobi is de keuze voor teams en bedrijven die houden van overzicht, flexibiliteit en een direct aan de slag willen. Je begint eenvoudig, blijft overzicht houden en breidt uit wanneer je daar klaar voor bent. Teamleader biedt een complete, alles-in-1 omgeving waar CRM, facturatie, projecten en klantbeheer samenkomen. Specifiek voor organisaties met veel processen en behoefte aan integratie. Juist daarom is Yoobi een passend softwarepakket voor allerlei type ondernemingen en branches die kiezen voor flexibiliteit en gebruiksvriendelijkheid.
Teamleader
Goed, uitgebreid pakket voor bureaus en veel koppelingen beschikbaar.
Yoobi
Focus op flexibiliteit, eenvoud en gebruikerservaring, voor bedrijven die een slankere oplossing zoeken.
Team (2-24 gebruikers) Corporate (25-99 gebruikers) Enterprise (100+ gebruikers)
Pluspunten van Yoobi
Modulaire software
Kies en betaal alleen voor de modules en functionaliteiten die je nodig hebt. Start met de basis en breid uit in jouw tempo.
Voor desktop en smartphone
Yoobi is toegankelijk via de desktop en de Yoobi App. Beheer je bedrijfsprocessen op 1 plek, stuur bij en heb in 1 oogopslag jouw werkweek helder.
Koppel met andere systemen
De modulaire software van Yoobi koppelt met veel andere systemen, zoals je boekhoud- en salarissoftware en e-mailsystemen.
Branchegericht
De software is geschikt voor verschillende branches, type en grootte bedrijven. Kies zelf je functionaliteiten en uitbreidingen.
Functiegericht
De software is geschikt voor verschillende functies. Zo gebruik je Yoobi precies op de manier die jij nodig hebt. Of je nu Office Manager, Verkoper of Architect bent.
Waarom is Yoobi de beste keuze?
Momenteel vergelijk je 1 of meerdere software pakketten met Yoobi. Hieronder beantwoorden we nog een aantal veelgestelde vragen over Yoobi om je te helpen bij deze keuze.
De grootste redenen om voor Yoobi te kiezen zijn de flexibiliteit van het pakket, je kiest zelf je modules met uren en projecten als de basis. Onze support wordt gemiddeld beoordeeld met een 9. Dit is hoger dan je bij veel software aanbieders ziet en dat zie je terug in onze service. Daarnaast geloven wij er in dat ieder bedrijf een goed softwarepakket verdient voor een eerlijke prijs. Daarom houden we de implementatiekosten laag en de prijzen van de software acceptabel. En als klap op de vuurpijl worden er ook nog eens wekelijks updates aangebracht om te software te verbeteren.
Jazeker! Opschalen is altijd mogelijk, dit regel je zelf en is in een paar klikken gedaan. Afschalen is mogelijk aan het einde van je abonnement. Afhankelijk van hoeveel flexibiliteit hierin nodig is kies je daarom voor een maand- kwartaal-of jaarabonnement.
We bellen je zodra je op onze website een aanvraag doet. We komen graag persoonlijk met je in contact om je zo goed mogelijk van dienst te zijn.
Bovenaan deze pagina vind je een link om je met je zakelijke e-mail adres in te schrijven voor onze maandelijkse nieuwsbrief.
Kies voor een vrijblijvend proefaccount of plan een demo in met 1 van onze specialisten. Samen kijken we wat er het beste bij jouw bedrijf past. Je krijgt 2 weken de tijd om onze software kosteloos te testen. Uiteraard staan we voor je klaar wanneer je vragen hebt.
Dit is afhankelijk van de modules die je kiest. Wanneer je voor Yoobi kiest dan helpen we je een aantal uur met de inrichting. Tijdens deze sessies helpen we je alles goed in te stellen zodat jij een vliegende start maakt. Er zijn importbestanden beschikbaar om soepel al jouw gegevens in Yoobi te importeren.
Tijdens een demo laat 1 van onze specialisten je zien wat er allemaal mogelijk is. Vooraf aan de demo bespreken we over welke modules je meer wilt weten. Afhankelijk van de modules die je kiest duurt een demo 30 tot 60 minuten. Hierna ga je zelf aan de slag met het testen van de door jou gekozen modules. Tijdens dit proces staan onze specialisten voor je klaar om je te ondersteunen.
De kosten van Yoobi zijn afhankelijk van het aantal gebruikers en de gekozen modules. Je kiest de modules die je nodig hebt en betaalt op deze manier nooit voor functionaliteiten die je niet gebruikt. Meer informatie vind je op onze tarievenpagina.
Wat gebruikers over Yoobi zeggen
Wij ontwikkelen onze software door naar de wensen van onze gebruikers te luisteren. Een aantal van onze klanten vertellen waarom Yoobi voor hun bedrijf de perfecte oplossing is en hoe Yoobi door de jaren heen meegroeit.

