Blog
Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief
Schrijf je in en blijf op de hoogte van het laatste nieuws, artikelen en bronnen.
Verlofregistratie en de wettelijke verplichting
In Nederland zijn bedrijven wettelijk verplicht om de verlofregistratie bij te houden. Je ontkomt er dus niet aan om een goed verlofregistratiesysteem in huis te hebben. Deze verplichting vloeit voort uit onder meer de Arbeidstijdenwet en de Wet Arbeid en Zorg. Hierin staan regels over het bijhouden van verlof, zoals vakantiedagen, zorgverlof, zwangerschapsverlof en bijzonder verlof. Kies voor een verlofregistratiesysteem dat het proces vereenvoudigd en automatiseert voor een volledige registratie.
Deadlines halen was nog nooit zo makkelijk
Automatiseer alles rondom je projecten en haal altijd je deadlines. Klinkt dit te mooi om waar te zijn voor jouw bedrijf? Verdiep je dan eens in goed projectmanagement, inclusief de medewerkersplanning voor het behalen van jouw deadlines. Effectief projectmanagement zorgt ervoor dat alles soepel verloopt, en dat kan niet zonder de inzet van je team. Behaal sneller je doelen en zet in op efficiëntie en kwaliteit met behulp van de online projectadministratiesoftware van Yoobi.
Inzicht in facturatie met standaardrapporten
Rapportages horen standaard bij een succesvolle bedrijfsvoering. Je krijgt inzicht, weet wat je volgende stappen zijn en waar je meer aandacht aan moet schenken. Data is enorm waardevol en helpt je betere beslissingen te nemen. Kies je voor de module Facturatie van Yoobi, dan heb je tal van rapporten tot je beschikking. Iedere module heeft eigen rapportagemogelijkheden.
Inzicht in je sales funnel
Verkopen zijn voor elk bedrijf een belangrijk onderdeel. Ze zorgen voor inkomsten en laten je bedrijf groeien. Daardoor is real-time inzicht in je sales funnel belangrijk. Krijg dit inzicht met het gebruik van online bedrijfssoftware. Yoobi heeft de uitbreiding ''verkopen,'' waarmee je overzicht hebt in al je lopende verkopen en de fase waarin deze zich bevinden. Zo heb je continu de ondersteuning die zorgt dat het verkoopproces versnelt. Je verzamelt gegevens over potentiële klanten, volgt eenvoudig prospects op en analyseert de resultaten in een handomdraai.
Dit is er nieuw in Yoobi: Kanbanbord projecten, Selfbilling verbeterd en platform update
Dat onze developers nooit stilzitten is geen geheim. Ook deze maand zijn er weer een aantal grote verbeteringen doorgevoerd in onze software. Zo lanceerden we het Kanbanbord voor projecten, voeren we een grote verbetering door aan onze oplossing voor selfbilling en onderging het gehele platform een flinke update om toekomstbestendig te blijven. We praten je bij in dit blog!
Ga omzetlekkage tegen met urenregistratie – voor consultancybedrijven
Omzetlekkage gebeurt soms zonder dat je het in de gaten hebt. Dienstverlenende bedrijven lopen inkomsten mis door het niet juist registeren van uren en daardoor foutieve facturen en de verwerking daarvan. Hoewel het niet altijd zichtbaar is in de administratie, maakt het wel degelijk een impact op de omzet van bedrijven. Omzetlekkage is te voorkomen en heeft vooral te maken met een duidelijk overzicht van de gewerkte uren die je vervolgens correct factureert en verwerkt in de administratie.
Op 5 manieren factureren
Er bestaan meerdere facturatiemethoden voor bedrijven. Dit ligt grotendeels aan het type bedrijf en de projecten die je uitvoert, of de producten die je verkoopt. De modulaire software van Yoobi biedt je de mogelijkheid om op verschillende manieren te factureren: op basis van uren, (deel)projecten, fixed-price, abonnementen en op nacalculatie. Precies wat past bij jouw bedrijf en manier van werken.
Diverse verbeteringen in Yoobi: Peppol, CRM Verkopen en Dienstenplanning
De afgelopen maanden hebben we achter de schermen weer hard gewerkt aan een aantal nieuwe functionaliteiten en verbeteringen van onze software. Zo komt binnenkort de Peppol integratie beschikbaar, is CRM Verkopen verbeterd en optimaliseerden we onze nieuwste module: Dienstenplanning.
Nu is het juiste moment om te kiezen voor nieuwe software
Gebruik je software waar je niet helemaal meer tevreden over bent, of ben je op zoek naar uitbreiding? Overstappen op nieuwe software gebeurt vaak nadat er een behoefte ontstaat. Zoals efficiënter werken, tijd of geld besparen, nieuwe functionaliteiten gebruiken of meer inzicht. Het laatste kwartaal van het jaar is de optimale periode om met nieuwe software te starten. Waarom? Omdat je voor het nieuwe jaar de implementatie hebt afgerond en op 1 januari begint met een schone lei.