dit is waarom bedrijven voor yoobi kiezen

Yoobi vs TimeChimp

De juiste bedrijfssoftware kiezen gaat niet over 1 nacht ijs. Daar neem je goed de tijd voor. Een belangrijk aspect daarin is om verschillende aanbieders met elkaar te vergelijken. Om het duidelijker en eenvoudiger te maken vind je op deze pagina alle informatie over de verschillen tussen Yoobi en TimeChimp. Je ontdekt waarom 20.000+ mensen kiezen voor onze software en waarom dit ook een goede keuze is voor jouw bedrijf.

Alle geregistreerde uren, kilometers en bedragen overzichtelijk samengevat in de timesheet van Yoobi. Registreer gewerkte uren direct in de timesheet.
Nummers vertellen verhalen om te delen
2000
Lancering Yoobi
900+
Actieve klanten
20.000+
Actieve gebruikers
25+
Collega's

Je hebt de keuze gemaakt om jouw bedrijfsprocessen (verder) te automatiseren en bent op zoek naar bedrijfssoftware. Of je wilt overstappen van pakket. De logische volgende stap is om softwarepakketten met elkaar te vergelijken. Yoobi positioneert zich als flexibel, transparant en laagdrempelig. TimeChimp is uren- en projectmanagementsoftware met een dashboard waarmee teams overzicht hebben. Het contrast in functionaliteiten en gebruiksgemak zie je goed terug in de vergelijkingspunten.

Implementatie

Met Yoobi ben je in een paar uur aan de slag. De inrichting gebeurt vaak door een consultant die alle wensen en eisen meeneemt in het proces. Er is een vaste prijs bepaald voor de abonnementsvormen, zodat je direct weet waar je aan toe bent. TimeChimp stelt dat je heel snel live bent en dat er geen verborgen kosten zijn. Yoobi biedt meer structuur als je jouw bedrijfsprocessen verder wilt automatiseren en professionaliseren. Voor organisaties zonder IT-team of weinig ervaring met online bedrijfssoftware is dat verschil vaak doorslaggevend.

Yoobi kent de detacheringsbranche en daarmee ook de uitdagingen en doelstellingen. We zochten met name naar gebruiksvriendelijke software waar we snel mee konden starten.”– Be-IT I Yoobi gebruiker sinds 2023

Schaalbaarheid

Schaalbaarheid speelt een grote rol in de zoektocht naar nieuwe bedrijfssoftware.   Yoobi biedt schaalbaarheid via modules en uitbreidingen. Je schaalt op door een extra module of uitbreiding toe te voegen, in plaats van meteen 1 groot pakket af te nemen. TimeChimp groeit met je mee qua gebruikers. Gebruikers vinden dat het systeem schaalbaar is voor teams die vooral uren en projecten willen volgen. Voor een snelgroeiend bureau dat direct alles in 1 dashboard wil, is TimeChimp een optie. Voor een bedrijf dat stap voor stap wil investeren en grip wil houden op kosten, is Yoobi een goede keuze.

Rapportagemogelijkheden

Yoobi legt de nadruk op standaardrapportages en de Inzichtmodule, wat je direct inzicht geeft in alle Yoobi-data die je verzamelt. Uit ieder bedrijfsproces rollen standaard of eigen gemaakt rapporten vol inzichten. De rapporten zijn eenvoudig samen te stellen en zijn deelbaar voor intern of extern gebruik, met een handige visuele weergave voor een duidelijk overzicht. TimeChimp heeft de mogelijkheid tot rapportages, maar een koppeling met Power BI is nodig om écht meer inzicht te krijgen.

Taakbeheer regel je eenvoudig en snel

Wat gebruikers zeggen

Support en vertrouwen in de leverancier spelen ook mee. Yoobi scoort hoog in de reviews en positioneert zich als partner voor groei, met ondersteuning vanuit de app en persoonlijk contact. Gebruikers benadrukken de hoge gebruiksvriendelijkheid. TimeChimp heeft ook positieve reviews, maar soms duren aanpassingen lang en is de huidige navigatie in de software wat omslachtig. Zowel Yoobi als TimeChimp  zijn aangesloten bij het onafhankelijke reviewplatform Feedback Company.

Geen statisch systeem; Yoobi blijft zich verbeteren en uitbreiden. Goede en duidelijke hulppagina's en verlening van support. – Cuccibu I Yoobi gebruiker sinds 2016”

Conclusie Yoobi vs TimeChimp

TimeChimp is de snelle, intuïtieve keuze als je in korte tijd helderheid wilt over uren, budget en voortgang. Yoobi is de bestendige, modulaire keuze als je wilt starten met een solide basis en later gestructureerd wilt uitbreiden. Functionaliteiten zoals selfbilling, inzichtrapporten en factuurmethodes zitten in Yoobi en bij TimeChimp werk je veel met extra koppelingen. Daarnaast rolt Yoobi aanvullend iedere donderdagavond een release uit met verbeteringen, nieuwe functionaliteiten en bugfixes. Welke van de twee je kiest, hangt vooral af van je behoefte aan direct overzicht versus behoefte aan stapsgewijze controle en maatwerk.

TimeChimp

Uitgebreid pakket met veel koppelingen zonder implementatiekosten

Yoobi

Focus op flexibiliteit, eenvoud en gebruikerservaring, voor bedrijven die een slankere oplossing zoeken.

Algemeen
Prijsmodel
Prijs per gebruiker per maand, afhankelijk van het gekozen pakket en optionele basis-/add-on kosten.
Uren, Verlof en CRM op basis van aantal gebruikers. Overige modules op basis van vaste module prijs
Abonnementsoorten
Essential
Advanced
Professional
Professional (1 gebruiker)
Team (2-24 gebruikers) Corporate (25-99 gebruikers) Enterprise (100+ gebruikers)
ISO 27001 gecertificeerd
Ja
Ja
Urenregistratie
In- en verkooptarieven op medewerkerniveau
Ja
Ja
Timesheet automatisch goedkeuren en afsluiten
Nee
Ja
Opmerking verplicht stellen
Nee
Ja
Projectmanagement
Financieel budget én urenbudget bewaken
Ja
Ja
Tariefuitzondering per project, medewerker en activiteit
Ja
Ja
Automatische workflow/taken per projectfase
Onbekend
Ja
Facturatie
Prijs abonnementen procentueel verhogen
Ja
Ja
Proforma factuur
Nee
Ja
Voorschotfactuur
Nee
Ja
Selfbilling
Selfbilling facturen automatisch
Nee
Ja
Selfbilling met marge voor tussenpersonen
Nee
Ja
Accorderingsstap selfbillingfactuur door zzp'er
Nee
Ja
CRM
Offerte omzetten naar een project
Ja
Ja
Automatische taken
Koppeling nodig
Ja
Koppeling met KvK voor klantinformatie
Ja
Ja
Verlofregistratie
Automatisch verlof goedkeuren
Nee
Ja
Verlofrecht automatisch omrekenen naar rato fte
Nee
Ja
Rapportage over verzuimpercentages
Nee
Ja
Onkostenregistratie
Bon automatisch scannen
Ja
Ja
Onkosten aan project koppelen
Ja
Ja
Onkosten in app
Ja
Ja
Planning
Projectplanning per dag of per week
Ja
Ja
Plannen van diensten
Nee
Ja
Eigen planning koppelen met Outlook
Nee
Ja
Integraties
API voor koppelingen andere software
Ja
Ja
Zapier platformintegratie
Ja
Ja
Boekhoudkoppelingen
Ja
Ja
Salariskoppelingen
Nee
Ja
Rapportages
Rapporten in eigen huisstijl
Ja
Ja
Eigen rapportages en grafieken maken en delen
Nee
Ja
Rapporten periodiek delen via e-mail
Nee
Ja
flexibele software, uitstekende service

Pluspunten van Yoobi

Modulaire software

Kies en betaal alleen voor de modules en functionaliteiten die je nodig hebt. Start met de basis en breid uit in jouw tempo.

Voor desktop en smartphone

Yoobi is toegankelijk via de desktop en de Yoobi App. Beheer je bedrijfsprocessen op 1 plek, stuur bij en heb in 1 oogopslag jouw werkweek helder.

Koppel met andere systemen

De modulaire software van Yoobi koppelt met veel andere systemen, zoals je boekhoud- en salarissoftware en e-mailsystemen.

Branchegericht

De software is geschikt voor verschillende branches, type en grootte bedrijven. Kies zelf je functionaliteiten en uitbreidingen.

Functiegericht

De software is geschikt voor verschillende functies. Zo gebruik je Yoobi precies op de manier die jij nodig hebt. Of je nu Office Manager, Verkoper of Architect bent.

Start vandaag

Waarom is Yoobi de beste keuze?

Momenteel vergelijk je 1 of meerdere software pakketten met Yoobi. Hieronder beantwoorden we nog een aantal veelgestelde vragen over Yoobi om je te helpen bij deze keuze.

Waarom zou ik kiezen voor Yoobi

De grootste redenen om voor Yoobi te kiezen zijn de flexibiliteit van het pakket, je kiest zelf je modules met uren en projecten als de basis. Onze support wordt gemiddeld beoordeeld met een 9. Dit is hoger dan je bij veel software aanbieders ziet en dat zie je terug in onze service. Daarnaast geloven wij er in dat ieder bedrijf een goed softwarepakket verdient voor een eerlijke prijs. Daarom houden we de implementatiekosten laag en de prijzen van de software acceptabel. En als klap op de vuurpijl worden er ook nog eens wekelijks updates aangebracht om te software te verbeteren.

Is het makkelijk om op- en af te schalen?

Jazeker! Opschalen is altijd mogelijk, dit regel je zelf en is in een paar klikken gedaan. Afschalen is mogelijk aan het einde van je abonnement. Afhankelijk van hoeveel flexibiliteit hierin nodig is kies je daarom voor een maand- kwartaal-of jaarabonnement.

Waarom ben ik gebeld door het nummer +31 181 697670

We bellen je zodra je op onze website een aanvraag doet. We komen graag persoonlijk met je in contact om je zo goed mogelijk van dienst te zijn.

Hoe schrijf ik me in voor de nieuwsbrief?

Bovenaan deze pagina vind je een link om je met je zakelijke e-mail adres in te schrijven voor onze maandelijkse nieuwsbrief.

Hoe start ik met Yoobi?

Kies voor een vrijblijvend proefaccount of plan een demo in met 1 van onze specialisten. Samen kijken we wat er het beste bij jouw bedrijf past. Je krijgt 2 weken de tijd om onze software kosteloos te testen. Uiteraard staan we voor je klaar wanneer je vragen hebt.

Hoe lang duurt het voordat ik met Yoobi aan de slag kan?

Dit is afhankelijk van de modules die je kiest. Wanneer je voor Yoobi kiest dan helpen we je een aantal uur met de inrichting. Tijdens deze sessies helpen we je alles goed in te stellen zodat jij een vliegende start maakt. Er zijn importbestanden beschikbaar om soepel al jouw gegevens in Yoobi te importeren.

Wat kan ik verwachten van een demo?

Tijdens een demo laat 1 van onze specialisten je zien wat er allemaal mogelijk is. Vooraf aan de demo bespreken we over welke modules je meer wilt weten. Afhankelijk van de modules die je kiest duurt een demo 30 tot 60 minuten. Hierna ga je zelf aan de slag met het testen van de door jou gekozen modules. Tijdens dit proces staan onze specialisten voor je klaar om je te ondersteunen.

Wat zijn de kosten van Yoobi?

De kosten van Yoobi zijn afhankelijk van het aantal gebruikers en de gekozen modules. Je kiest de modules die je nodig hebt en betaalt op deze manier nooit voor functionaliteiten die je niet gebruikt.  Meer informatie vind je op onze tarievenpagina.

klantcases

Wat gebruikers over Yoobi zeggen

Wij ontwikkelen onze software door naar de wensen van onze gebruikers te luisteren. Een aantal van onze klanten vertellen waarom Yoobi voor hun bedrijf de perfecte oplossing is en hoe Yoobi door de jaren heen meegroeit.

900+ bedrijven gingen je voor