Dit is waarom bedrijven voor Yoobi kiezen
Yoobi vs Simplicate
De juiste bedrijfssoftware kiezen gaat niet over 1 nacht ijs. Daar neem je goed de tijd voor. Een belangrijk aspect daarin is om verschillende aanbieders met elkaar te vergelijken. Om het duidelijker en eenvoudiger te maken vind je op deze pagina alle informatie over de verschillen tussen Yoobi en Simplicate. Je ontdekt waarom 20.000+ mensen kiezen voor onze software en waarom dit ook een goede keuze is voor jouw bedrijf.

Je hebt de keuze gemaakt om jouw bedrijfsprocessen (verder) te automatiseren en bent op zoek naar bedrijfssoftware. Of je wilt overstappen van pakket. De logische volgende stap is om softwarepakketten met elkaar te vergelijken. Yoobi positioneert zich als flexibel, transparant en laagdrempelig. Simplicate is een alles-in-1 oplossing die bedrijfsprocessen samenbrengt, ook al gebruik je niet alles. Bedenkt hoe snel je live wilt gaan, hoeveel je zelf moet instellen en hoe het is om er dagelijks mee te werken. Jouw Yoobi-data is opgeslagen in Nederland en Simplicate kiest ervoor om te werken met datacenters in Europa. Lees meer over de vergelijkingspunten.
Meer flexibiliteit
Yoobi geeft je de vrijheid om jouw software mee te laten groeien met je organisatie. Je begint precies met wat je nodig hebt en breidt gaandeweg uit. Daardoor is de software toegankelijk en aanpassingsgericht. Het systeem beweegt met je mee. Simplicate kiest voor een vaste, bredere structuur waarin veel onderdelen direct onderdeel worden van je omgeving. Dat werkt goed als je direct een alles-in-1 oplossing nodig hebt, maar zorgt ook dat je vanaf dag 1 grotere keuzes moet maken.
Het is in Yoobi zo geregeld om bv's en afdelingen toe te voegen, hierdoor is het schaalbaar en flexibel, dit ondersteunt de groei van Proact” - Proact I Yoobi gebruiker sinds 2015

Snel aan de slag
Yoobi is gemaakt om razendsnel live te zijn. Veel teams zijn binnen een paar uur aan de slag, zonder ingewikkeld implementatietraject. Je begint direct, medewerkers snappen het systeem snel en je hoeft niet eerst de hele bedrijfsvoering te hertekenen. Simplicate biedt ook een gebruiksvriendelijke omgeving. Maar doordat het systeem breder en uitgebreider is, vraagt het om snel ingewikkelde keuzes te maken. Hoe richten we CRM in? Welke processen koppelen we? Het maakt de start daarom minder laagdrempeliger.
Dagelijks gebruik
Yoobi blinkt uit in eenvoud zonder functionaliteit te verliezen. De gebruikersinterface is overzichtelijk, de stappen zijn logisch en je hebt snel inzicht in wat er speelt. Zoals wie waar aan werkt, hoe projecten lopen en welke facturen klaarstaan. Je hebt grip en weet precies wat je te doen staat. Simplicate biedt een robuuste set functies waarin je veel stroomlijnt. Dat is prettig voor wie graag alles in 1 procesketen stopt, maar de breedte van het systeem maakt de dagelijkse ervaring zwaarder.

Support en hulp vragen
Gebruikers ervaren bij Yoobi persoonlijke en laagdrempelige support. Je krijgt niet alleen antwoorden, maar iemand die meedenkt, meekijkt en helpt optimaliseren als je daarom vraagt. Dat maakt Yoobi voor veel organisaties een partner in plaats van een softwareleverancier. Simplicate biedt professionele ondersteuning en duidelijke documentatie, maar de benadering is procesgericht en minder mensgericht. Daardoor voel je je al snel een nummertje.
Na het indienen van een supportaanvraag heb je snel contact én het juiste antwoord, vaak ook van dezelfde persoon. Meer samenwerkingspartners hebben dezelfde grootte als Yoobi en dat werkt prettig door de korte lijnen en reactiesnelheid.” – Curatec I Yoobi gebruiker sinds 2012

Conclusie Yoobi vs Simplicate
Kies Simplicate als je organisatie baat heeft bij 1 geïntegreerd platform waarin je veel bedrijfsprocessen wilt centraliseren en je bereid bent tijd te investeren in inrichting. Kies Yoobi als je waarde hecht aan flexibiliteit, snelle adoptie en de mogelijkheid om modulair te groeien zonder dat je in de eerste maand een compleet verandertraject start. Beide oplossingen brengen voordelen voor organisaties met zich mee, het gaat erom welke werkwijze en welk groeipad bij jouw bedrijf past.
Simplicate
Alomvattende oplossing met snelle implementatie en focus op harde groeicijfers
Yoobi
Focus op flexibiliteit, eenvoud en gebruikerservaring, voor bedrijven die een slankere oplossing zoeken.
Rise
Optimize
Team (2-24 gebruikers) Corporate (25-99 gebruikers) Enterprise (100+ gebruikers)
Pluspunten van Yoobi
Modulaire software
Kies en betaal alleen voor de modules en functionaliteiten die je nodig hebt. Start met de basis en breid uit in jouw tempo.
Voor desktop en smartphone
Yoobi is toegankelijk via de desktop en de Yoobi App. Beheer je bedrijfsprocessen op 1 plek, stuur bij en heb in 1 oogopslag jouw werkweek helder.
Koppel met andere systemen
De modulaire software van Yoobi koppelt met veel andere systemen, zoals je boekhoud- en salarissoftware en e-mailsystemen.
Branchegericht
De software is geschikt voor verschillende branches, type en grootte bedrijven. Kies zelf je functionaliteiten en uitbreidingen.
Functiegericht
De software is geschikt voor verschillende functies. Zo gebruik je Yoobi precies op de manier die jij nodig hebt. Of je nu Office Manager, Verkoper of Architect bent.
Waarom is Yoobi de beste keuze?
Momenteel vergelijk je 1 of meerdere software pakketten met Yoobi. Hieronder beantwoorden we nog een aantal veelgestelde vragen over Yoobi om je te helpen bij deze keuze.
De grootste redenen om voor Yoobi te kiezen zijn de flexibiliteit van het pakket, je kiest zelf je modules met uren en projecten als de basis. Onze support wordt gemiddeld beoordeeld met een 9. Dit is hoger dan je bij veel software aanbieders ziet en dat zie je terug in onze service. Daarnaast geloven wij er in dat ieder bedrijf een goed softwarepakket verdient voor een eerlijke prijs. Daarom houden we de implementatiekosten laag en de prijzen van de software acceptabel. En als klap op de vuurpijl worden er ook nog eens wekelijks updates aangebracht om te software te verbeteren.
Jazeker! Opschalen is altijd mogelijk, dit regel je zelf en is in een paar klikken gedaan. Afschalen is mogelijk aan het einde van je abonnement. Afhankelijk van hoeveel flexibiliteit hierin nodig is kies je daarom voor een maand- kwartaal-of jaarabonnement.
We bellen je zodra je op onze website een aanvraag doet. We komen graag persoonlijk met je in contact om je zo goed mogelijk van dienst te zijn.
Bovenaan deze pagina vind je een link om je met je zakelijke e-mail adres in te schrijven voor onze maandelijkse nieuwsbrief.
Kies voor een vrijblijvend proefaccount of plan een demo in met 1 van onze specialisten. Samen kijken we wat er het beste bij jouw bedrijf past. Je krijgt 2 weken de tijd om onze software kosteloos te testen. Uiteraard staan we voor je klaar wanneer je vragen hebt.
Dit is afhankelijk van de modules die je kiest. Wanneer je voor Yoobi kiest dan helpen we je een aantal uur met de inrichting. Tijdens deze sessies helpen we je alles goed in te stellen zodat jij een vliegende start maakt. Er zijn importbestanden beschikbaar om soepel al jouw gegevens in Yoobi te importeren.
Tijdens een demo laat 1 van onze specialisten je zien wat er allemaal mogelijk is. Vooraf aan de demo bespreken we over welke modules je meer wilt weten. Afhankelijk van de modules die je kiest duurt een demo 30 tot 60 minuten. Hierna ga je zelf aan de slag met het testen van de door jou gekozen modules. Tijdens dit proces staan onze specialisten voor je klaar om je te ondersteunen.
De kosten van Yoobi zijn afhankelijk van het aantal gebruikers en de gekozen modules. Je kiest de modules die je nodig hebt en betaalt op deze manier nooit voor functionaliteiten die je niet gebruikt. Meer informatie vind je op onze tarievenpagina.
Wat gebruikers over Yoobi zeggen
Wij ontwikkelen onze software door naar de wensen van onze gebruikers te luisteren. Een aantal van onze klanten vertellen waarom Yoobi voor hun bedrijf de perfecte oplossing is en hoe Yoobi door de jaren heen meegroeit.

