Dit is waarom bedrijven voor Yoobi kiezen

Yoobi vs Odoo

De juiste bedrijfssoftware kiezen gaat niet over 1 nacht ijs. Daar neem je goed de tijd voor. Een belangrijk aspect daarin is om verschillende aanbieders met elkaar te vergelijken. Om het duidelijker en eenvoudiger te maken vind je op deze pagina alle informatie over de verschillen tussen Yoobi en Odoo. Je ontdekt waarom 20.000+ mensen kiezen voor onze software en waarom dit ook een goede keuze is voor jouw bedrijf.

Alle geregistreerde uren, kilometers en bedragen overzichtelijk samengevat in de timesheet van Yoobi. Registreer gewerkte uren direct in de timesheet.
Nummers vertellen verhalen om te delen
2000
Lancering Yoobi
900+
Actieve klanten
20.000+
Actieve gebruikers
25+
Collega's

Je hebt de keuze gemaakt om jouw bedrijfsprocessen (verder) te automatiseren en bent op zoek naar bedrijfssoftware. Of je wilt overstappen van pakket. De logische volgende stap is om softwarepakketten met elkaar te vergelijken. Yoobi positioneert zich als flexibel, transparant en laagdrempelig, terwijl Odoo een alles-in-1 ERP-suite is met een brede set aan mogelijkheden. Daardoor verschilt de gebruikservaring, inrichting en toepassing. Dit contrast zie je goed terug in de vergelijkingspunten.

Modulaire opbouw

Bij Yoobi kies je precies de onderdelen die bij jouw organisatie passen. Start bijvoorbeeld met CRM en Urenregistratie en breidt later uit met Facturatie, Inzicht en Planning. Je betaalt alleen voor wat je gebruikt. Daardoor is de software overzichtelijk en kostenbesparend. Odoo is ook een modulair systeem. Het bestaat uit 80+ apps, van CRM, boekhouding en projectmanagement tot voorraadbeheer, e-commerce, productie en websitebeheer. Zo groeit het systeem mee met je bedrijf.

Yoobi is gebruiksvriendelijk, heeftveel rapportagemogelijkheden en is een compleet systeem" - Proact | Yoobi gebruiker sinds 2015

Opschalen in jouw tempo

Yoobi richt zich op eenvoud. Je start met basisfunctionaliteit en hoeft niet direct alles in te richten. Dit maakt het laagdrempelig om te implementeren en geschikt voor bedrijven die op een praktische, begrijpelijke manier hun processen willen automatiseren. Met Odoo heb je de mogelijkheid om veel onderdelen te integreren, maar dit brengt ook complexiteit met zich mee. Er is meer kennis nodig om alles goed in te richten en je neemt sneller een implementatiepartner in de arm. Dat brengt veel extra kosten met zich mee.

Support en hulp bij vragen

Yoobi biedt support vanuit de software met slimme meldingen en pop-ups. Er is een uitgebreide kennisbank en een helpsite. Daarnaast is er een supportteam dat meedenkt en vragen beantwoordt. De lijnen zijn kort en de ondersteuning is persoonlijk. Odoo levert support vanuit meerdere hoeken: AI-gestuurde assistentie, een communityforum, chat, telefonische ondersteuning en documentatie. Hoewel dit veel opties biedt, is dit minder persoonlijk en ben je langer bezig.

Hoe werkt de implementatie?

Yoobi kent een korte implementatietijd. Het systeem is direct beschikbaar, je richt modules eenvoudig zelf in en begeleiding is overzichtelijk. Voor de meeste organisaties betekent dit dat ze binnen korte tijd operationeel zijn zonder langdurige consultancytrajecten. Odoo werkt anders. Zelfs bij kleinere bedrijven begint het implementatietraject vaak vanaf meerdere uren, en voor middelgrote of complexe organisaties loopt dit snel op. Door de hoeveelheid modules, koppelingen en instellingen vraagt Odoo meer voorbereiding, afstemming en configuratie.

De implementatie van Yoobi werd echt gekenmerkt door persoonlijke begeleiding. Jurriaan had een zeer deskundige aanpak en weet echt álles van het systeem af. Dit werkte ontzettend fijn.” Vedra Tax & Finance | Yoobi gebruiker sinds 2021

Conclusie Yoobi vs Odoo

Yoobi laat zien dat bedrijfssoftware ook eenvoudig, snel en helder is, mét een korte implementatie en directe support. Odoo biedt een breed, geïntegreerd platform waarin je bijna je hele organisatie onderbrengt. Het vraagt meer voorbereiding, inrichting en beheer. De keuze tussen beide hangt af van de vraag of je zoekt naar een licht, flexibel systeem of naar een uitgebreid ERP-platform. Jouw Yoobi-data is opgeslagen in Nederland, terwijl de data bij Odoo naar Europa, de Verenigde Staten en het Midden-Oosten gaat.

Odoo

Compleet pakket met veel koppelmogelijkheden, inclusief boekhouding.

Yoobi

Focus op flexibiliteit, eenvoud en gebruikerservaring, voor bedrijven die een slankere oplossing zoeken.

Algemeen
Prijsmodel
Van slechts 1 module actief met onbeperkt aantal gebruikers tot betalen per gebruiker inclusief geavanceerde functionaliteiten
Uren, Verlof en CRM op basis van aantal gebruikers. Overige modules op basis van vaste module prijs
Abonnementsoorten
1 app
Standaard
Gepersonaliseerd
Professional (1 gebruiker)
Team (2-24 gebruikers) Corporate (25-99 gebruikers) Enterprise (100+ gebruikers)
ISO 27001 gecertificeerd
Nee
Ja
Urenregistratie
Extern accorderen zonder inlog
Meerprijs
Ja
Timesheet automatisch goekeuren en afsluiten
Nee
Ja
Opmerking verplicht stellen
Nee
Ja
Projectmanagement
Financieel budget én urenbudget bewaken
Ja
Ja
Tariefuitzondering per project, medewerker en activiteit
Ja
Ja
Accorderen uren door opdrachtgever
Koppeling nodig
Ja
Facturatie
Automatisch regieorders factureren
Ja
Ja
Automatisch bijlagen koppelen van gewerkte uren
Koppeling nodig
Ja
Prijs abonnementen procentueel verhogen
Ja
Ja
Selfbilling
Selfbilling facturen automatisch
Ja
Ja
Selfbilling met marge voor tussenpersonen
Ja
Ja
Accorderingsstap selfbillingfactuur door zzp'er
Koppeling nodig
Ja
CRM
Offerte omzetten naar een project
Ja
Ja
Automatische taken
Ja
Ja
Koppeling met KvK voor klantinformatie
Nee
Ja
Verlofregistratie
Tijd- voor- tijdregeling
Ja
Ja
Automatisch verlof goedkeuren
Ja
Ja
Eigen verlofregelingen aanmaken
Ja
Ja
Onkostenregistratie
Bon automatisch scannen
Ja
Ja
Onkosten aan project koppelen
Ja
Ja
Onkosten in app
Ja
Ja
Planning
Projectplanning per dag of per week
Ja
Ja
Medewerkersplanning
Ja
Ja
Eigen planning koppelen met Outlook
Koppeling nodig
Ja
Integraties
API voor koppelingen andere software
Ja
Ja
Zapier platformintegratie
Ja
Ja
Boekhoudkoppelingen
Ja
Ja
Salariskoppelingen
Ja
Ja
Rapportages
Rapporten in eigen huisstijl
Ja
Ja
Eigen rapportages en grafieken maken en delen
Ja
Ja
Rapporten periodiek delen via e-mail
Ja
Ja
Flexibele software, uitstekende service

Pluspunten van Yoobi

Modulaire software

Kies en betaal alleen voor de modules en functionaliteiten die je nodig hebt. Start met de basis en breid uit in jouw tempo.

Voor desktop en smartphone

Yoobi is toegankelijk via de desktop en de Yoobi App. Beheer je bedrijfsprocessen op 1 plek, stuur bij en heb in 1 oogopslag jouw werkweek helder.

Koppel met andere systemen

De modulaire software van Yoobi koppelt met veel andere systemen, zoals je boekhoud- en salarissoftware en e-mailsystemen.

Branchegericht

De software is geschikt voor verschillende branches, type en grootte bedrijven. Kies zelf je functionaliteiten en uitbreidingen.

Functiegericht

De software is geschikt voor verschillende functies. Zo gebruik je Yoobi precies op de manier die jij nodig hebt. Of je nu Office Manager, Verkoper of Architect bent.

Start vandaag

Waarom is Yoobi de beste keuze?

Momenteel vergelijk je 1 of meerdere software pakketten met Yoobi. Hieronder beantwoorden we nog een aantal veelgestelde vragen over Yoobi om je te helpen bij deze keuze.

Waarom zou ik kiezen voor Yoobi

De grootste redenen om voor Yoobi te kiezen zijn de flexibiliteit van het pakket, je kiest zelf je modules met uren en projecten als de basis. Onze support wordt gemiddeld beoordeeld met een 9. Dit is hoger dan je bij veel software aanbieders ziet en dat zie je terug in onze service. Daarnaast geloven wij er in dat ieder bedrijf een goed softwarepakket verdient voor een eerlijke prijs. Daarom houden we de implementatiekosten laag en de prijzen van de software acceptabel. En als klap op de vuurpijl worden er ook nog eens wekelijks updates aangebracht om te software te verbeteren.

Is het makkelijk om op- en af te schalen?

Jazeker! Opschalen is altijd mogelijk, dit regel je zelf en is in een paar klikken gedaan. Afschalen is mogelijk aan het einde van je abonnement. Afhankelijk van hoeveel flexibiliteit hierin nodig is kies je daarom voor een maand- kwartaal-of jaarabonnement.

Waarom ben ik gebeld door het nummer +31 181 697670

We bellen je zodra je op onze website een aanvraag doet. We komen graag persoonlijk met je in contact om je zo goed mogelijk van dienst te zijn.

Hoe schrijf ik me in voor de nieuwsbrief?

Bovenaan deze pagina vind je een link om je met je zakelijke e-mail adres in te schrijven voor onze maandelijkse nieuwsbrief.

Hoe start ik met Yoobi?

Kies voor een vrijblijvend proefaccount of plan een demo in met 1 van onze specialisten. Samen kijken we wat er het beste bij jouw bedrijf past. Je krijgt 2 weken de tijd om onze software kosteloos te testen. Uiteraard staan we voor je klaar wanneer je vragen hebt.

Hoe lang duurt het voordat ik met Yoobi aan de slag kan?

Dit is afhankelijk van de modules die je kiest. Wanneer je voor Yoobi kiest dan helpen we je een aantal uur met de inrichting. Tijdens deze sessies helpen we je alles goed in te stellen zodat jij een vliegende start maakt. Er zijn importbestanden beschikbaar om soepel al jouw gegevens in Yoobi te importeren.

Wat kan ik verwachten van een demo?

Tijdens een demo laat 1 van onze specialisten je zien wat er allemaal mogelijk is. Vooraf aan de demo bespreken we over welke modules je meer wilt weten. Afhankelijk van de modules die je kiest duurt een demo 30 tot 60 minuten. Hierna ga je zelf aan de slag met het testen van de door jou gekozen modules. Tijdens dit proces staan onze specialisten voor je klaar om je te ondersteunen.

Wat zijn de kosten van Yoobi?

De kosten van Yoobi zijn afhankelijk van het aantal gebruikers en de gekozen modules. Je kiest de modules die je nodig hebt en betaalt op deze manier nooit voor functionaliteiten die je niet gebruikt.  Meer informatie vind je op onze tarievenpagina.

klantcases

Wat gebruikers over Yoobi zeggen

Wij ontwikkelen onze software door naar de wensen van onze gebruikers te luisteren. Een aantal van onze klanten vertellen waarom Yoobi voor hun bedrijf de perfecte oplossing is en hoe Yoobi door de jaren heen meegroeit.

900+ bedrijven gingen je voor