Dit is waarom bedrijven voor Yoobi kiezen
Yoobi vs Gripp
De juiste bedrijfssoftware kiezen gaat niet over 1 nacht ijs. Daar neem je goed de tijd voor. Een belangrijk aspect daarin is om verschillende aanbieders met elkaar te vergelijken. Om het duidelijker en eenvoudiger te maken vind je op deze pagina alle informatie over de verschillen tussen Yoobi en Gripp. Gripp is overgenomen door Exact. Je ontdekt waarom 20.000+ mensen kiezen voor onze software en waarom dit ook een goede keuze is voor jouw bedrijf.

Je hebt de keuze gemaakt om jouw bedrijfsprocessen (verder) te automatiseren en bent op zoek naar bedrijfssoftware. Of je wilt overstappen van pakket. De logische volgende stap is om softwarepakketten met elkaar te vergelijken. Yoobi positioneert zich als flexibel, transparant en laagdrempelig, terwijl Gripp richt zich op alles-in-1 bedrijfssoftware voorbureaus. Jouw Yoobi-data is opgeslagen in Nederland en Gripp kiest ervoor om te werken met datacenters in Ierland. Lees meer over de vergelijkingspunten.
Modulaire opbouw
De software van Yoobi is modulair opgebouwd. Je kiest zelf met welke modules je werkt en breidt in jouw tempo uit. Zo kies je alleen wat relevant is voor jouw bedrijf en werkwijze. Op- en afschalen gaat al net zo eenvoudig. Zo groeit het systeem mee met je bedrijf. Gripp biedt een totaaloplossing waar al je bedrijfsprocessen samenkomen, zelfs als je niet van alles gebruikmaakt. Een bureau of dienstverlener dekt veel processen af met 1 tool, maar mist wel overzicht en focus.
Yoobi ondersteunt ons goed in onze groei, als Yoobi beheerder is het zo geregeld om extra licenties voor nieuwe medewerkers aan te schaffen, maar ook bij vragen over optimalisaties in de software is er altijd een consultant beschikbaar om op korte termijn te helpen” – Adjust I Yoobi gebruiker sinds 2012

Gebruiksgemak
Yoobi richt zich op overzicht en eenvoud. De modules en prijzen zijn transparant, zodat de gebruiker direct van start gaat. De software ondersteunt de dagelijkse werkzaamheden en helpt je herinneren met automatische meldingen. Omdat Gripp veel onderdelen in 1 platform samenbrengt, is de kans dat je als gebruiker meerdere processen tegelijk probeert te beheersen groot. Dat brengt complexiteit met zich mee, vooral als je niet al je processen actief gebruikt of slechts enkele functionaliteiten nodig hebt.
Support en hulp bij vragen
Yoobi biedt support vanuit de software met slimme meldingen en pop-ups. Er is een uitgebreide kennisbank en een helpsite. Daarnaast is er een supportteam dat meedenkt en vragen beantwoordt. De lijnen zijn kort en de ondersteuning is persoonlijk. Gripp biedt ondersteuning via de helpdesk, uitlegvideo’s en klantenservice. Gebruikers zijn kritisch op prijsstijgingen, de dienstverlening en support. Na de overname van Exact is de prijs gestegen, terwijl de service en support achterbleven.
Meestal is het binnen een dag opgelost, en het duurt echt nooit langer dan een dag of 2-3. Kortom, alle lof voor support! - Ernes Schilders I Yoobi gebruiker sinds 2017

Hoe werkt de implementatie?
Yoobi kent een korte implementatietijd. Het systeem is direct beschikbaar, je richt modules eenvoudig zelf in en begeleiding is overzichtelijk. Voor de meeste organisaties betekent dit dat ze binnen korte tijd operationeel zijn zonder langdurige consultancytrajecten. De duur van een implementatietraject van Gripp hangt af van de complexiteit: variërend van enkele weken voor eenvoudige standaardoplossingen tot enkele maanden voor meer complexe oplossingen. Hierdoor is er ook een groot verschil in de implementatiekosten.

Conclusie Yoobi vs Gripp
Deze vergelijking laat zien dat je er veel verschillen zitten in bedrijfssoftware. Gripp biedt een breed, geïntegreerd platform dat veel bedrijfsprocessen omvat. Die breedte brengt complexiteit en wisselende ervaringen qua support met zich mee. Yoobi kiest voor modulariteit, eenvoud en flexibiliteit. Je betaalt alleen voor wat je gebruikt, je start eenvoudig en je blijft flexibel bij groei. De keuze tussen beide hangt af van je organisatie, want heb je behoefte aan een alles-in-1 oplossing, of blij je liever modulair, overzichtelijk en beheersbaar.
Gripp
Goed pakket voor bureaus met uitgebreide mogelijkheden en goede support.
Yoobi
Focus op flexibiliteit, eenvoud en gebruikerservaring, voor bedrijven die een slankere oplossing zoeken.
Gripp Professiona
Gripp Premium
Team (2-24 gebruikers) Corporate (25-99 gebruikers) Enterprise (100+ gebruikers)
Pluspunten van Yoobi
Modulaire software
Kies en betaal alleen voor de modules en functionaliteiten die je nodig hebt. Start met de basis en breid uit in jouw tempo.
Voor desktop en smartphone
Yoobi is toegankelijk via de desktop en de Yoobi App. Beheer je bedrijfsprocessen op 1 plek, stuur bij en heb in 1 oogopslag jouw werkweek helder.
Koppel met andere systemen
De modulaire software van Yoobi koppelt met veel andere systemen, zoals je boekhoud- en salarissoftware en e-mailsystemen.
Branchegericht
De software is geschikt voor verschillende branches, type en grootte bedrijven. Kies zelf je functionaliteiten en uitbreidingen.
Functiegericht
De software is geschikt voor verschillende functies. Zo gebruik je Yoobi precies op de manier die jij nodig hebt. Of je nu Office Manager, Verkoper of Architect bent.
Waarom is Yoobi de beste keuze?
Momenteel vergelijk je 1 of meerdere software pakketten met Yoobi. Hieronder beantwoorden we nog een aantal veelgestelde vragen over Yoobi om je te helpen bij deze keuze.
De grootste redenen om voor Yoobi te kiezen zijn de flexibiliteit van het pakket, je kiest zelf je modules met uren en projecten als de basis. Onze support wordt gemiddeld beoordeeld met een 9. Dit is hoger dan je bij veel software aanbieders ziet en dat zie je terug in onze service. Daarnaast geloven wij er in dat ieder bedrijf een goed softwarepakket verdient voor een eerlijke prijs. Daarom houden we de implementatiekosten laag en de prijzen van de software acceptabel. En als klap op de vuurpijl worden er ook nog eens wekelijks updates aangebracht om te software te verbeteren.
Jazeker! Opschalen is altijd mogelijk, dit regel je zelf en is in een paar klikken gedaan. Afschalen is mogelijk aan het einde van je abonnement. Afhankelijk van hoeveel flexibiliteit hierin nodig is kies je daarom voor een maand- kwartaal-of jaarabonnement.
We bellen je zodra je op onze website een aanvraag doet. We komen graag persoonlijk met je in contact om je zo goed mogelijk van dienst te zijn.
Bovenaan deze pagina vind je een link om je met je zakelijke e-mail adres in te schrijven voor onze maandelijkse nieuwsbrief.
Kies voor een vrijblijvend proefaccount of plan een demo in met 1 van onze specialisten. Samen kijken we wat er het beste bij jouw bedrijf past. Je krijgt 2 weken de tijd om onze software kosteloos te testen. Uiteraard staan we voor je klaar wanneer je vragen hebt.
Dit is afhankelijk van de modules die je kiest. Wanneer je voor Yoobi kiest dan helpen we je een aantal uur met de inrichting. Tijdens deze sessies helpen we je alles goed in te stellen zodat jij een vliegende start maakt. Er zijn importbestanden beschikbaar om soepel al jouw gegevens in Yoobi te importeren.
Tijdens een demo laat 1 van onze specialisten je zien wat er allemaal mogelijk is. Vooraf aan de demo bespreken we over welke modules je meer wilt weten. Afhankelijk van de modules die je kiest duurt een demo 30 tot 60 minuten. Hierna ga je zelf aan de slag met het testen van de door jou gekozen modules. Tijdens dit proces staan onze specialisten voor je klaar om je te ondersteunen.
De kosten van Yoobi zijn afhankelijk van het aantal gebruikers en de gekozen modules. Je kiest de modules die je nodig hebt en betaalt op deze manier nooit voor functionaliteiten die je niet gebruikt. Meer informatie vind je op onze tarievenpagina.
Wat gebruikers over Yoobi zeggen
Wij ontwikkelen onze software door naar de wensen van onze gebruikers te luisteren. Een aantal van onze klanten vertellen waarom Yoobi voor hun bedrijf de perfecte oplossing is en hoe Yoobi door de jaren heen meegroeit.

