Het project loopt, de uren worden geregistreerd, maar welke onkosten horen eigenlijk bij dat project? Wie draait straks op voor die kosten? Met onkostenregistratiesoftware verzamel je alle gemaakte kosten, koppel je direct aan het juiste project en belast je ze eenvoudig door aan de klant. Snel een foto maken, de categorie en het project kiezen en verzenden maar.
Waarom is onkostenregistratie op projecten belangrijk?
Wanneer je werkt op projectbasis horen daar niet alleen uren bij, maar vaak ook allerlei onkosten. Denk aan reiskosten, materiaalkosten, consumpties en parkeerkosten. Die kosten lopen snel op wanneer je ze niet goed vastlegt op het project. Je loopt het risico dat ze onzichtbaar blijven, niet worden doorbelast of zelfs verloren gaan. Met onkostenregistratie op projecten zorg je ervoor dat alle kosten direct gekoppeld worden aan het juiste project. Dat biedt inzicht in de werkelijke totale kosten en helpt vervolgens bij de facturatie of interne verrekening.
Hoe zorgt onkostenbeheer voor een betere facturatie?
Is het onkostenregistratieproces gekoppeld aan je andere bedrijfsprocessen, dan helpt het enorm bij facturatie richting de klant. Als je vooraf hebt afgesproken dat bepaalde kosten worden doorbelast, dan wil je ze ook terugzien op de factuur. Yoobi biedt die mogelijkheid: onkosten voeg je direct toe aan het facturatieproces of zijn inzichtelijk voor de interne verrekening. Je weet precies welk project hoeveel uren kostte en welke kosten er bijkwamen. Op die manier zie je veel sneller of een project de verwachte winst oplevert of juist tegenvalt omdat de kosten waren onderschat.
Hoe biedt onkostenbeheer meer transparantie?
Een fijn bijkomend effect is dat onkostenregistratie op projecten zorgt voor meer transparantie binnen je team. Medewerkers zien welke kosten zijn ingediend, gekoppeld aan welk project en managers hebben direct zicht op de status van declaraties. Dat voorkomt frustraties en misverstanden. Onkosten indienen via de app is eenvoudig en de workflow voor goedkeuring laagdrempelig. Door dit proces te laten integreren binnen je projectadministratie, wordt het bovendien onderdeel van de dagelijkse routine.
.png)
Waarom kiezen voor onkostenregistratiesoftware?
Natuurlijk is het mogelijk om ook via spreadsheets of via losse declaratieformulieren je onkosten te beheren. Maar het gevaar daarvan is dat het versnipperd raak. De module Onkostenregistratie van Yoobi laat zien dat het anders kan. De onkosten zijn gecentraliseerd, gekoppeld aan projecten en het proces is zoveel mogelijk geautomatiseerd. Je registreert snel onkosten, keurt goed of af en belast door. Bedrijven besteden minder tijd aan de administratie, maken minder fouten en er is een betere controle over je projectbudgetten. Rollen als de projectleider, financieel verantwoordelijke of teammanager ervaren direct de voordelen van een geautomatiseerd onkostenregistratieproces.
Onkostenregistratiesoftware voor jouw bedrijf?
Wanneer je uren registreert, projecten runt en resultaat wilt boeken, horen de kosten die daarin voorkomen ook thuis in dat verhaal. Met Yoobi krijg je die kosten in beeld, gekoppeld aan projecten, klaar voor facturatie of interne verrekening. Als je klaar bent voor een soepel, overzichtelijk en professioneel onkostenregistratieproces, plan dan een demo.






