CRM

Succesvolle opvolging van klanten

Iedereen binnen je doelgroep is een potentiële klant. Het aanwakkeren van de interesse in je product of dient doe je op veel verschillende manieren. De kunst is om er een aantal te selecteren die passen bij je werkwijze en de bedrijfscultuur. Heb je eenmaal de interesse van de potentiële klant, dan volgt er nog een drempel: het succesvol opvolgen van het contactmoment en zorgen dat de lead wordt omgezet in een klant. Sales en marketing zijn nodig in dit verhaal en moeten goed samenwerken. Met de juiste CRM software zorg je dat beide afdelingen naadloos in elkaar overlopen en zo loopt jouw verkoop als een trein!

Taken voor opvolging

CRM is onmisbaar voor bedrijven. Het verbindt meerdere bedrijfsprocessen met elkaar en stimuleert de verkoop. Alle klantinformatie en contactmomenten zie je terug in 1 systeem. Ideaal voor het opvolgen van prospects en optimaal relatiebeheer. Maak taken aan voor je team en geef de prioriteit aan. Zo zien ze direct welke taken opvolging nodig hebben. Je hebt altijd inzicht in lopende zaken. Zet taken bij relaties, verkopen en offertes en ga direct aan de slag. Inzichtelijk taakbeheer voor ieder bedrijf. Yoobi biedt CRM Basis aan voor perfect relatiebeheer en de mogelijkheid tot uitbreidingen.

Alle verkopen inzichtelijk

Verkopen uit je bedrijf wil je zo goed mogelijk registreren. Vanaf het aanmaken van een verkoop, inzicht in de sales pipeline, een duidelijk verkoopschema tot de status van alle verkopen. CRM Verkopen is een uitbreiding op CRM Basis. Ideaal als je inzicht wilt in de verkopen die je hebt lopen. In Yoobi is een Kanbanbord gekoppeld aan de verkoop pipeline. Alle verkopen staan overzichtelijk bij elkaar en je sleept een verkoop eenvoudig naar een andere verkoopfase. Een Kanbanbord is een overzicht waarop de informatie visueel in kolommen wordt weergegeven. Je ziet precies wat er openstaat, waar je mee bezig bent en wat al gedaan is.  

Mogelijkheden tot upsell

Met een volledig CRM systeem maak je in een handomdraai handige selecties in je klantenbestand. Met door jou zelf te bepalen velden maak je je eigen filters aan om vervolgens te selecteren welke klanten in aanmerking komen voor, bijvoorbeeld, een upsell campagne of een promotie. Sla filters op en deel met meerdere collega’s zodat iedereen op de hoogte blijft.  

Koppelingen met marketingtools

Yoobi koppelt met diverse marketingtools. Door de koppeling vindt een synchronisatie plaats, waardoor je vanuit 1 systeem werkt. Zo werk je nooit meer met aparte lijsten en heb je alle informatie bij de hand. We koppelen onder andere met Mailchimp en Spotler voor marketingautomatisering en e-mailmarketing en met Laposta voor het versturen van nieuwsbrieven. De gegevens die in Yoobi staan komen terug in deze systemen en vice versa. Handig als je snel aan de slag wilt met marketingautomatisering voor het succesvol opvolgen van leads en klanten.

Meer mogelijk met marketing

Goede marketing is persoonlijk, doelgericht en herkenbaar. Soms heeft het een langere adem nodig en de andere keer werkt het direct. Test daarom altijd je marketingmethodes en verstuur bijvoorbeeld nieuwsbrieven met verschillende onderwerpsregels of op andere tijden. Zo bouw je data op die je helpt om betere keuzes te maken. Persoonlijk bellen of mailen naar alle leads kost veel tijd. Gelukkig zijn er tal van mogelijkheden en biedt automatisering uitkomst. Heb je het eenmaal door, dan is jouw marketing in een handomdraai ingericht en uitgerold.

Marketing voor je bedrijf

Op het gebied van marketing zijn de mogelijkheden eindeloos. Schiet niet met hagel en bedenk eerst goed welke methode – of meerdere - past bij het bedrijf. Om een beter beeld te geven van de mogelijkheden, vind je hieronder enkele voorbeelden:  

  • Koud bellen met de potentiële klant;
  • Direct mails versturen;
  • Content produceren en verspreiden;
  • Zoekmachine optimalisatie (SEO);
  • Digital advertising;
  • Leadgeneratie via social media;
  • E-mailmarketing en e-mailflows;
  • Affiliate marketing;
  • Referral programma’s met bestaande klanten;
  • Event marketing.  

Nieuwsgierig?

Wil je weten hoe je jouw relatiebeheer verbeterd met onze software? Ruim 800 klanten gingen je al voor en werken dagelijks met efficiënt taakbeheer en inzicht en grip op verkopen. Onze specialisten staan voor je klaar, neem contact op of vraag direct jouw persoonlijke demo aan.

Start vandaag
Til jouw bedrijf naar een hoger niveau

Een stabiel en schaalbaar platform voor urenregistratie, projectmanagement, facturatie, CRM, verlofregistratie en onkostenregistratie. Met een persoonlijk proefaccount ontdek je zelf hoe intuitief onze software is. Plan direct een vrijblijvende demo.

Plan een demo

Ontdek Yoobi met een persoonlijke demo. Ontdek onze krachtige functionaliteiten en pas ze toe op jouw bedrijfsbehoeften.

Bedankt! Je bent toegevoegd aan de lijst.
Er ging iets verkeerd. Probeer het opnieuw alsjeblieft.

Bekijk de prijzen

Vergelijk functies en tarieven om met vertrouwen te starten. Bekijk nu de prijzen en optimaliseer je bedrijfsbeheer.

800+ bedrijven gingen je voor