CRM staat voor Customer Relationship Management. In gewoon Nederlands betekent dat relatiebeheer of klantbeheer. Jouw klanten zorgen voor opbrengsten in je bedrijf en een goede relatie opbouwen en behouden is daarom belangrijk. Je bouwt een historie op met de klant en weet te allen tijde waar de behoeften liggen. Juist door het registeren van alle contactmomenten en afspraken die zijn gemaakt. Zie het als sales funnel software die jou helpt met het verkooptraject. Een CRM-systeem kent vele voordelen en helpt jou je doelen te behalen.
CRM als kloppend hart van je bedrijf
Een CRM-systeem komt met veel voordelen. Overkoepelend is het systeem ideaal voor relatiebeheer en je verkopen. Investeer in de juiste sales funnel software of CRM-systeem en ervaar direct wat het betekent voor jou, je medewerkers en bedrijf. In deze blog lees je 7 voordelen van een goed ingericht CRM-systeem:
- Overzicht van je contactmomenten;
- Inzicht in persoonlijke klanthistorie;
- Automatiseren van repeterende taken;
- Data die helpt met bedrijfsbeslissingen;
- Meer en sneller verkopen;
- In 5 minuten offertes maken;
- Standaard documenten maken.
CRM: overzicht van contactmomenten
Communicatie en contactmomenten zijn belangrijk wanneer je iemand wilt overtuigen van een dienst of product. Met sales funnel software houd je alle data bij elkaar. Je weet precies op welk moment, welke informatie is gedeeld met de potentiële klant. Vanaf het eerste contactmoment tot de daadwerkelijke verkoop en alle gesprekken daarna. Notities, taken, bijlagen, afspraken, overeenkomsten en contracten zie je terug.
CRM: inzicht in klanthistorie
Leer klanten nog beter kennen en bied ze de service die ze verwachten. CRM verzamelt klantdata waar je oneindig uit kunt putten. Naast gegevens als contactpersonen, branche en bedrijfsgrootte, zie je alle contactmomenten terug en de afspraken die zijn gemaakt. Je volgt de klantreis op de voet en die helpt je bij het aanbieden van de juiste service. CRM is daarom de ideale sales funnel software.
Door te koppelen met Outlook voeg je in een handomdraai uitgewisselde e-mails toe aan relaties of contactpersonen. Zo hoef je nooit meer op zoek naar een ontvangen of verzonden e-mail in je inbox én zien ook je collega’s precies wat er is besproken. Ook wordt je agenda gesynchroniseerd en zie je zowel in de software als in je Outlook-agenda dezelfde afspraken.
CRM: automatiseren van taken
Administratieve taken horen er nu eenmaal bij. Zeker als je in contact bent met (potentiële) klanten en data opbouwt van de relatie. Door te kiezen voor een online CRM-systeem of sales funnel software, kies je ook direct voor automatisering. Het risico op fouten is kleiner en je bespaart tijd. Alle gegevens staan in 1 systeem en je weet precies wat er speelt. Voeg bijlagen toe om de informatie compleet te maken.
CRM: data voor bedrijfsbeslissingen
Krijg inzicht in je bedrijf en neem betere bedrijfsbeslissingen. In Yoobi heb je de mogelijkheid om rapporten te maken van verschillende (tussentijdse) resultaten. Met die gegevens kom je veel te weten over de gang van zaken: wat er speelt, waar het goed gaat en waar verbetering nodig is, wie waaraan werkt en nog meer inzichten. Je kijkt verder vooruit en weet beter te plannen en slimmere beslissingen te maken.
CRM: meer verkopen
Een CRM-systeem als Yoobi geeft je een overzicht van alle verkoopkansen en ondersteunt bij het opvolgen van klanten. Geen verloren leads meer en op het goede moment de juiste aandacht voor bestaande klanten. Investeren in sales funnel software betekent tijdsbesparing, minder controles, meer inzicht, een duidelijk overzicht van de klanthistorie en daarom optimaal relatiebeheer voor je bedrijf.
CRM: in 5 minuten offertes maken
Eenmaal goed ingericht dan is het maken van een offerte in een zucht gedaan. Werk met handige templates en selecteer hier de onderdelen die je wilt offreren. Verstuur vervolgens de offerte vanuit het systeem naar het e-mailadres van de juiste contactpersoon. Ondertekenen gaat digitaal en wanneer dit gebeurt krijg je daar, als accountmanager, direct een seintje van in de software en je inbox.
Daarnaast gebruik je in Yoobi de offerte ook direct als basis voor de facturatie omdat je een offerte in enkele klikken direct omzet in een order.
CRM: Documenten maken was nog nooit zo simpel
Je maakt van je CRM systeem een echt totaalplaatje als je ook werkt met de mogelijkheid om documenten te maken. Wanneer je met CRM van Yoobi werkt dan heb je de mogelijkheid om documenttemplates te maken. Deze templates laat je naadloos aansluiten op je eigen behoeften omdat je deze volledig zelf samenstelt.
Voeg placeholders toe, gebruik standaard tekstblokken en maak passende documenten voor zowel interne als externe processen. De mogelijkheden zijn oneindig, we geven enkele voorbeelden van veel gebruikte documenten:
- Vragenlijst om klantinformatie aan te vullen met, bijvoorbeeld, bankgegevens, contactgegevens of kvk-nummer;
- Bruikleenovereenkomsten voor laptops, telefoon of andere bedrijfseigendommen;
- Leaseovereenkomst;
- Verwerkersovereenkomsten.
Meer weten?
De CRM-software van Yoobi is modulair opgebouwd, zo stel je zelf precies samen waar jij behoefte aan hebt. Wil je meer weten of ben je benieuwd of onze software bij jouw bedrijf past? Neem dan contact op met 1 van onze specialisten of vraag direct een demo aan.