CRM

NIEUW IN CRM: Stuur automatische e-mails tijdens het verkoopproces

NIEUW IN CRM: Stuur automatische e-mails tijdens het verkoopproces

Goed nieuws voor gebruikers van de CRM Verkopen module. Sinds kort is er een nieuwe functie bijgekomen in het verkoopschema. Het is tegenwoordig mogelijk om geautomatiseerde e-mails te versturen in de verschillende verkoopfases. We leggen je uit hoe het werkt!

Wens van gebruikers 

De functionaliteit om automatische e-mails te versturen tijdens het verkoopproces was een wens die we al vaker hadden gehoord. Zo had 1 van onze gebruikers de wens om bij het sluiten van een verkoop een standaard e-mail te sturen waarin bepaalde informatie werd gevraagd. Met deze nieuwe toevoeging zijn de mogelijkheden eindeloos.

Sneller informatie opvragen 

Met de toevoeging van automatische e-mails maken we het makkelijk om tijdens het verkoopproces informatie op te vragen. Met handige e-mailtemplates vraag je snel gegevens op. Denk hierbij aan het opvragen van een rekeningnummer, KvK gegevens of adresgegevens. Maar ook informatie omtrent facturering en extern accorderen.   

Er zijn diverse placeholders beschikbaar om aan de e-mail toe te voegen. Hiermee maak je dan ook in een handomdraai e-mails voor verschillende situaties die van toepassing zijn voor jouw organisatie. 

Ook is het mogelijk om documenten toe te voegen aan deze e-mails. Hierbij valt te denken aan verkoopondersteunende documenten zoals voorwaarden maar ook klantcases of aanvullende informatie over producten.

In twee stappen automatische e-mails versturen 

Voordat je automatische e-mails gaat versturen is het belangrijk dat je de basis in orde maakt. De eerste stap is dan ook het maken van de automatische e-mails. 
 
Dit doe je door via Beheer > Systeemvoorkeuren > Automatische acties een nieuwe automatische actie toe te voegen. Hierin schrijf je jouw e-mail volledig naar wens en voeg je relevante placeholders toe.  

Bij stap 2 ga je de in stap 1 gemaakte e-mail aan een verkoopschema toevoegen. Dit doe je via Beheer > Systeemvoorkeuren > Verkoopschema. Selecteer het verkoopschema dat van toepassing is en voeg bij de juiste stap de automatische e-mail toe.


En klaar is Kees. Vanaf nu verstuur je een automatische e-mail op een voor jou gewenst moment in de verkoopfase. Het is uiteraard mogelijk om meerdere e-mails aan een verkoopschema toe te voegen. Ook is het mogelijk een e-mail aan meerdere verkoopschema’s toe te voegen.  

Functionaliteit beschikbaar voor beheerders 

Deze nieuwe functionaliteit is beschikbaar voor CRM beheerders in Yoobi. Vragen? Neem dan contact op met onze support afdeling via de blauwe help & support knop in jouw persoonlijke Yoobi omgeving.  
 
Gebruik je nog geen CRM Verkopen maar wil je graag meer weten? Neem dan contact op via sales@yoobi.nl

Start vandaag
Til jouw bedrijf naar een hoger niveau

Een stabiel en schaalbaar platform voor urenregistratie, projectmanagement, facturatie, CRM, verlofregistratie en onkostenregistratie. Met een persoonlijk proefaccount ontdek je zelf hoe intuitief onze software is. Plan direct een vrijblijvende demo.

Plan een demo

Ontdek Yoobi met een persoonlijke demo. Ontdek onze krachtige functionaliteiten en pas ze toe op jouw bedrijfsbehoeften.

Bedankt! Je bent toegevoegd aan de lijst.
Er ging iets verkeerd. Probeer het opnieuw alsjeblieft.

Bekijk de prijzen

Vergelijk functies en tarieven om met vertrouwen te starten. Bekijk nu de prijzen en optimaliseer je bedrijfsbeheer.

800+ bedrijven gingen je voor