Bij Yoobi snappen we als geen ander: in de non-profitsector draait het om impact maken. Mensen helpen en de wereld mooier maken. Uren tellen of spreadsheets bijhouden staat vaak niet bovenaan de lijst. Toch is het goed om je urenverantwoording bij te houden. Want hoe goed je missie ook is, zonder inzicht in de tijdsbesteding loop je het risico op verspilling van iets heel kostbaars: de tijd van je (vrijwillige) medewerkers. Gelukkig hoeft urenregistratie niet saai of ingewikkeld te zijn. Bovendien brengt het je bedrijf een hoop helderheid en rust.
Waarom urenregistratie voor non-profits?
Donateurs, bestuursleden, subsidiegevers, alle betrokken partijen bij een non-profit organisatie willen weten waar het geld naartoe gaat. Met een slimme urenregistratie laat je precies zien:
- Hoeveel tijd elk project kost;
- Waar die subsidie terechtkomt;
- Waar eventuele bijsturing nodig is.
Hoe zorgt urenregistratie voor overzicht?
Als non-profit wil je dat elke cent zoveel mogelijk impact maakt. Met een correcte urenregistratie weet je waar de tijd blijft én het biedt een helder overzicht in gewerkte uren. Voor jou en alle betrokkenen. Zo ontdek je direct of er veel tijd zit in de dministratie en waar automatisering een helpende hand biedt. In 1 oogopslag zie je hoeveel budget je kwijt bent aan bijvoorbeeld fondsenwerving of projectuitvoering. Met zo’n overzicht maak je gerichte keuzes.
Wat zijn de voordelen van urenregistratie voor non-profits?
Er zijn tal van voordelen voor urenregistratie. Gebruik het voor inzicht in tijd en als basis van je projectmanagement. Maar het gaat nog verder dan dat:
Basis voor projectmanagement:
Urenregistratie biedt inzicht in de gewerkte uren per project. Dit helpt met plannen, bijsturen, het vergelijken van projecten en de productiviteit.
Inzicht in tijd:
Je ziet precies hoeveel tijd er aan verschillende taken wordt besteed. Zo weet je welke taken (te) veel tijd kosten en waar efficiëntie plaatsvindt.
Verbeterde planning:
Inzicht in gewerkte uren helpt bij het beter inschatten van de tijd en complexiteit van toekomstige projecten. Automatisch maak je daardoor betere planningen.
Samenwerken en communicatie:
Je medewerkers weten waar ze aan toe zijn en leren efficiënter werken. Dit leidt tot een betere samenwerking en slimme communicatie.
Betrouwbare administratie:
Een correcte urenregistratie is de basis voor een transparante facturatie en helpt bij de subsidie aanvragen en –verwerking.
Zijn inzichten nodig voor non-profits?
Met goede urenregistratiesoftware hoef je niet meer zelf te knutselen aan rapportjes of overzichten. Gewoon: klikken, inzien en delen. Deze rapportages zijn handig voor bestuursvergaderingen, de jaarverslagen en de planning van nieuwe projecten of piekperiodes. Ook ontdek je trends waar je sneller dan normaal op inspeelt. Denk aan:
- Overzicht van uren;
- Jaarbudget en terugkerende inkomsten;
- Medewerkers- en vrijwilligersoverzichten;
- Cashflow forecasts.
Projectmanagement wordt appeltje-eitje
Projecten in de non-profitsector zijn vaak strak gepland. Met een urenregistratie zie je:
- Welke projecten op koers liggen;
- Waar je moet bijsturen.
Bij Yoobi geloven we in slimme keuzes maken. Door je tijd goed te monitoren, houd je grip op je middelen, maak je betere beslissingen en laat je zien dat je professioneel en transparant werkt.
Urenregistratie in Yoobi
Urenregistratie met Yoobi gebeurt eenvoudig en online via de desktop of app voor Android en iOS. Met een urenregistratiesysteem bij de hand wordt de gewerkte tijd eenvoudig bijgehouden. Ook voor non-profit organisaties die werken met (vrijwillige) medewerkers. Medewerkers registreren eenvoudig gewerkte uren op projecten. Deze zie je direct terug in de timesheet onder de verschillende activiteiten. Hierdoor heb je inzicht in projectbudgetten en gebruik je geregistreerde uren als basis voor toekomstige projecten.
Meer weten?
Wil je meteen meer inzicht in het gebruik van de software en ontdekken hoe Yoobi jouw non-profit verder helpt? Plan een demo met 1 van onze specialisten.