Steeds meer bedrijven ontdekken hoe belangrijk een goed CRM-systeem is om klanten te beheren, processen te stroomlijnen en meer grip te krijgen op de dagelijkse werkzaamheden en verkopen. Tijdens het webinar 'CRM: niet saai bijhouden, het is ook slim herinneren en opvolgen' liet collega en Manager Marketing en Sales, Vincent Egt, zien hoe Yoobi CRM bedrijven helpt om slimmer te werken. We zetten hieronder de belangrijkste punten nog eens op een rij.
Basis van Yoobi CRM
Met Yoobi CRM heb je alle klantinformatie op 1 centrale plek. Geen losse Excel-bestanden of notities, maar een compleet overzicht van relaties, contactmomenten en afspraken. Naast CRM Basis zijn er de uitbreidingen CRM Documenten, CRM Verkopen en CRM Offertes.
Taken plannen, behandelen en opvolgen
Een groot voordeel van de software is dat je taken direct koppelt aan klanten, projecten of verkoopkansen. Je plant ze eenvoudig in, volgt de voortgang en ziet direct of er actie nodig is. Koppel met Outlook en je ziet alle taken terug in je agenda. Vanuit hier voeg je notities toe en handel je de taak eenvoudig af.
Organiseren, filteren en vrije velden
Yoobi biedt flexibele mogelijkheden om informatie te organiseren. Met filters en vrije velden richt je het systeem zo in dat het naadloos aansluit op jouw manier van werken. Zo maak je snel selecties van bepaalde klantgroepen of verkoopkansen.
CRM Verkopen: kanbanbord, verkoopschema’s en offertes
Verkoopprocessen maak je inzichtelijk en overzichtelijk met het kanbanbord in Yoobi. Je ziet precies in welke fase een verkoopkans zit en welke stappen je nog moet nemen. Met verkoopschema’s en offertes koppel je er direct concrete acties aan. Verschuif eenvoudig de actie naar de volgende fase (en de juiste persoon).
Van verkoop naar orderverwerking en factuur
Een groot voordeel van Yoobi is dat het hele traject, van verkoop tot factuur, in 1 systeem zit. Zodra een offerte akkoord is, zet je deze snel en eenvoudig om naar een order en vervolgens naar een factuur.
Uitbreiding: CRM Documenten
Stel eenvoudig sjablonen op, zo maak je in een handomdraai professionele documenten. Verstuur ze direct naar collega’s of relaties en volg de actuele status in de software. Ontvangers geven met 1 klik digitaal akkoord, waarna het document automatisch als bijlage wordt opgeslagen bij de juiste klant of opdracht.
Automatische acties en taken
Met automatische acties in Yoobi laat je het systeem taken voor je aanmaken of herinneringen sturen. Denk bijvoorbeeld aan opvolgmails na een offerte of herinneringen voor verlopende contracten.
Koppelingen met je bedrijfssoftware
De modulaire software van Yoobi koppelt met veel andere systemen, zoals je boekhoud- en salarissoftware en e-mailsystemen. Voor CRM koppelt Yoobi, bijvoorbeeld met Outlook en Spotler. Met Zapier is zelfs het maken van eigen koppelingen mogelijk.
Yoobi CRM in de praktijk
Regelmatig publiceren wij klantcases op onze website. We gaan in gesprek met de gebruikers van onze software en vragen naar hun ervaringen. Welke modules gebruiken ze? Wat levert het hen op? Waar hebben ze behoefte aan? Lees de ervaringen van Onprove, Regiekr8 en Fitis Interim.
Onprove transformeert bedrijfsvoering met Yoobi
Het taakbeheer werkt erg goed, zodra een offerte is geaccordeerd wordt deze direct omgezet in een order en vervolgens in een project, hier hebben we geen handmatig werk meer aan.”
- Marc van Amersfoort, Directeur bij Onprove
Hoe Regiekr8 met Yoobi zorgt voor efficiënte processen
Yoobi is een systeem dat eenvoudig, snel en overzichtelijk werkt, en grip biedt op bedrijfsprocessen van A tot Z.”
- Gertjan de Vogel, Directeur-Bestuurder bij Regiekr8
Yoobi ondersteunt snelle groei Fitis Interim
Het belang van een volledig inhuurdossier is enorm. Dankzij het CRM van Yoobi staat nu alle documentatie en contactgegevens op 1 plek."
- Tanja Jullens, Eigenaar van Fitis Interim
CRM voor jouw bedrijf
Ontdek de kracht van Yoobi CRM, voor meer overzicht, structuur en gemak. Bewaar klantgegevens op 1 centrale plek en maak gebruik van uitgebreide functionaliteiten voor meer inzicht in verkopen, taken, orders en opvolging. Neem contact op met onze salescollega's via +31 (0)181 69 76 70, of mail naar sales@yoobi.nl.