Onkostenregistratie

Onkostenmodule wordt vernieuwd

Onze Onkostenmodule krijgt een fris nieuw uiterlijk. Ook komen er een aantal nieuwe, handige functionaliteiten bij. Het ontwerp is klaar en we streven ernaar om het voor de zomer voor alle gebruikers uit te rollen. Ontdek alle nieuwigheden in dit blog.

Eén van de meest gekozen aanvullende modules van Yoobi is de Onkostenmodule. Bij organisaties met meer dan 10 gebruikers in Yoobi voegt ruim 25% deze module toe aan hun pakket. Onlangs gingen we in gesprek met een aantal van deze gebruikers. Het doel? Het vernieuwen van de Onkostenmodule zodat deze nog plezieriger werkt voor jullie. We vertellen je graag over de grootste veranderingen. 

Vernieuwd ontwerp 

Tijdens de gesprekken met onze gebruikers kwamen we tot waardevolle inzichten. Deze inzichten hebben, samen met onze ervaring, geleid tot een vernieuwd ontwerp van de Onkostenmodule. Naast een nieuw design zijn komen er ook aantal functionaliteiten bij.  

Meerdere bonnetjes toevoegen 

Bij het aanmaken van een nieuwe onkostendeclaratie is het straks mogelijk om meerdere bonnetjes in één keer te uploaden. Deze nieuwe functionaliteit scheelt tijd voor zowel de gebruikers als de accordeur. Er hoeft immers maar 1 declaratie ingediend én goedgekeurd te worden.  

Valuta en btw-percentage kiezen 

Wanneer dit door de Yoobi beheerder is ingesteld, is het straks mogelijk om een andere valuta te kiezen bij het indienen van een onkostendeclaratie.  

Als je een nieuwe onkostendeclaratie aanmaakt (of een bestaande aanpast) bereken je snel en eenvoudig verschillende btw-percentages die van toepassing zijn op de declaratie. Hierbij kies je uit twee opties om het direct vanaf het bonnetje handmatig in te vullen of je gebruikt de ingebouwde rekenmachine.  

Systeemvoorkeuren aangeven 

Bij het indienen van onkosten is het kiezen van een categorie verplicht. Het wordt mogelijk, om naast de reeds beschikbare categorie voorkeuren, te kiezen uit een aantal nieuwe opties: 

  • Aangeven of registratie in de timesheet verplicht is 
  • Aangeven of opmerkingen verplicht zijn 
  • Zelf instellen welke en of btw-percentages verplicht zijn in te vullen 
  • Zelf instellen welke valuta door een werknemer gebruikt moet worden 

Vernieuwde PDF-download 

De PDF-download van ingediende onkostendeclaraties wordt ook vernieuwd. Het ontwerp hiervan is meer in lij getrokken met de lay-out van een factuur. Hierdoor zie je in één oogopslag wat de gemaakte onkosten zijn en wat de status van de onkosten is (ingediend, goedgekeurd, afgewezen of betaald). 

Ook in de App

Via de App dien je snel en eenvoudig onkosten in. Ook hier voeg je eenvoudig meerdere bonnetjes en btw percentages toe. Maak een foto, upload en klaar is Kees!

Tijdslijn ontwikkelingen in de Onkostenmodule 

De eerste 2 fases zijn inmiddels achter de rug. De gebruikersonderzoeken en het ontwerp zijn klaar. Dit houdt in dat we nu hard doorwerken aan de volgende fase: het ontwikkelen van het nieuwe ontwerp en de nieuwe functionaliteiten. Wanneer dit afgerond is wordt het nieuwe ontwerp zorgvuldig en uitgebreid getest. We verwachten het volledige proces voor de zomer af te ronden. Uiteraard houden we je, via onze nieuwsbrief, op de hoogte wanneer het écht zo ver is.  

UPDATE: De  vernieuwde onkostenmodule is beschikbaar vanaf juni 2023

Start vandaag
Til jouw bedrijf naar een hoger niveau

Een stabiel en schaalbaar platform voor urenregistratie, projectmanagement, facturatie, CRM, verlofregistratie en onkostenregistratie. Met een persoonlijk proefaccount ontdek je zelf hoe intuitief onze software is. Plan direct een vrijblijvende demo.

Plan een demo

Ontdek Yoobi met een persoonlijke demo. Ontdek onze krachtige functionaliteiten en pas ze toe op jouw bedrijfsbehoeften.

Bedankt! Je bent toegevoegd aan de lijst.
Er ging iets verkeerd. Probeer het opnieuw alsjeblieft.

Bekijk de prijzen

Vergelijk functies en tarieven om met vertrouwen te starten. Bekijk nu de prijzen en optimaliseer je bedrijfsbeheer.

800+ bedrijven gingen je voor