Als ondernemer of zzp’er wil je grip op je facturatieproces, zonder dat het je tijd kost of stress geeft. Met een geautomatiseerd systeem voor factureren en herinneringen ben je altijd direct op de hoogte van wat er speelt. Of het nu gaat om een geplande factuur of eentje die een betalingstermijn overschreden heeft. Je ontvangt automatisch meldingen die zorgen dat je nooit meer achter de feiten aanloopt.
Factureren op jouw manier
Een geautomatiseerd factuurproces biedt je directe voordelen. De Facturatiemodule van Yoobi zorgt ervoor dat je professionele facturen genereert in seconden, de status realtime volgt en automatisch herinneringen ontvangt bij een overschrijding van de betalingstermijn. Hierdoor hoef je niet handmatig te controleren, maar word je zelf direct geïnformeerd wanneer een betaling uitblijft. Handig!
Kortom, door te factureren in Yoobi heb je een automatische debiteuren controle. Zodra de betalingstermijn is verstreken, zie je direct welke facturen nog openstaan. Dit betekent dat je altijd zicht hebt op de status van je facturen en welke actie je eventueel moet ondernemen. Factureer al je geregistreerde uren, projecten, vaste prijs opdrachten of een combinatie. Op welke manier je ook factureert binnen jouw bedrijf, met Yoobi heb je altijd inzicht van A tot Z.
Voordelen geautomatiseerd factuurproces
- Sneller de betaling binnen door automatische herinneringen;
- Minder administratieve lasten;
- Professioneel en betrouwbaar systeem;
- Altijd overzicht dankzij realtime tracking en inzicht in de factuurstatus.
Hoe werkt dat in de praktijk bij Yoobi?
- Je maakt een factuur aan binnen Yoobi via de Facturatiemodule;
- Die factuur wordt automatisch verwerkt en krijgt een status: verstuurd, betaald of verlopen;
- Zodra een betalingstermijn is overschreden, krijg je automatisch een melding;
- Bij een integratie kun je zelfs e‑facturen versturen via Peppol.
Met Yoobi hoef je je geen zorgen meer te maken over vergeten facturen. Je ziet in 1 oogopslag de status en wordt automatisch gealarmeerd als het nodig is. Dit bespaart tijd, voorkomt onnodige vertragingen en helpt je professioneel te blijven opereren. Ofwel: met geautomatiseerde facturatie en herinneringen volg je onbetaalde facturen feilloos op. Ook wordt Yoobi eenvoudig gekoppeld aan jouw eigen boekhoudsysteem. Facturen laat je eenvoudig betalen via iDeal of automatische incasso dankzij de handige koppeling met Mollie. Zo werk je nog efficiënter!
Meer weten?
Wil je meteen meer inzicht in het gebruik van de software en ontdekken hoe Yoobi jouw bedrijf verder helpt? Plan een demo met 1 van onze specialisten.