CRM

6 redenen waarom een CRM platform onmisbaar is

Een CRM platform is onmisbaar. Met het juiste CRM Platform zorg je voor optimaal relatiebeheer, inzicht in verkopen en gestructureerd taakbeheer. Je krijgt meer overzicht door informatie te delen

Een CRM platform gebruik je voor het beheren van klanten en het onderhouden van relaties. Het maakt het leven een stuk eenvoudiger omdat het beheren van relaties simpelweg minder moeite kost én alles overzichtelijk gebundeld wordt in 1 systeem. We geven je 6 redenen waarom een CRM platform onmisbaar is voor jouw bedrijf.  

1. Je waarborgt klantcontact processen

De basis van een goed werkend CRM platform is het feit dat al jouw klantdata op 1 centrale plek is samengevoegd. Met een CRM platform is het eenvoudiger dan ooit om klantcontact te onderhouden. Zo koppel je eenvoudig e-mails aan klanten, contactpersonen en projecten. Maak taken aan voor belangrijke contactmomenten zodat alle medewerkers tijdig zien wanneer ze welke actie moeten uitvoeren. Registreer de resultaten direct in een taak en bouw zo een volledig klantprofiel op.  

2. Je krijgt meer inzicht in jouw klanten

Doordat je alle informatie op 1 centrale plek bewaart verkrijg je meer inzicht in jouw klanten. Je creëert een belangrijk bron vol met prospect- en klantdata. Een analyse van deze data geeft jouw organisatie inzicht in het volledige verkooptraject. Met het juiste CRM platform signaleer je verkoopkansen en krijg je duidelijk inzicht waar jouw leads vandaan komen.

Daarnaast gebruik je deze data om aan klantrelaties te werken. Met een aantal klikken weet je bijvoorbeeld hoe lang iemand al klant is. Hier speel je vervolgens op in met een leuke e-mailmarketing actie of een kleine attentie. Kortom, een CRM platform helpt bij het behouden van jouw klanten door het opbouwen van een goede relatie.  

3. Geoptimaliseerd verkoopproces

Het verkregen inzicht in het verkoopproces gebruik je om jouw verkoopproces te optimaliseren. Iedere klant of prospect krijgt een eigen overzicht. Zo zie je in 1 oogopslag welke verkooptaken er nog open staan, wat de geschiedenis van de verkoop is én in welke verkoopfase de verkoop zit. Gedurende het verkoopproces vul je de gegevens in het CRM platform aan om een volledig profiel te krijgen.  

4. Je gehele team werkt efficiënter

Alle gegevens zijn op 1 centrale plek opgeslagen. Hierdoor werkt jouw hele team efficiënter én gaat er geen informatie verloren als een medewerker het bedrijf verlaat. Geen gedoe meer met losse notities, verslagen of afspraken. Ook zorg je voor een betere samenwerking tussen teams. Een succesvolle verkoop gaat automatisch door naar de administratieve afdeling verder verwerkt te worden. Maar daar stopt het niet: ook de klantenservice weet altijd wat er speelt.

In het CRM platform zien ook medewerkers van de klantenservice altijd de complete historie van interacties met een klant. Ze weten dus precies welke producten of diensten een klant heeft afgenomen, over welke vragen al eerder contact is geweest en wat de gegevens zijn van een klant. Dat werkt een stuk sneller en is voor alle betrokkenen fijner.  

5. Uitgebreid taakbeheer

De basis van ieder CRM Platform is het aanmaken van (automatische) taken. Zo maak je taken aan bij relaties, verkopen en offertes. Zo ziet iedereen direct wanneer taken opvolging nodig hebben en leg je altijd contact op het juiste moment. Bij verkopen en offertes voeg je moeiteloos automatische taken toe aan verkoopschema's voor een meer efficiënte verkoop. Zo bel je altijd op tijd naar een prospect na het uitbrengen van een offerte. Verkoop gesloten? Plan dan automatisch contactmomenten in om te vragen of alles naar wens verloopt én of alles duidelijk is.  

6. Betere marketing

Het juiste CRM platform koppelt met jouw e-mailmarketing of marketing automation systeem. Door de handige koppeling schrijf je nieuwe klanten of contactpersoon automatisch in op nieuwsbrieven. Zo blijven ze direct op de hoogte. Maar er is meer mogelijk, gebruik de data uit jouw CRM platform voor het versturen van gerichte e-mails voor, bijvoorbeeld, upsell of het uitnodigen voor webinars en evenementen.  

Investering verdien je dubbel en dwars terug

Een goed CRM platform kost geld. Als ondernemer wil je waar voor je geld zien. De investering in een CRM platform verdien je dubbel en dwars terug. Doordat er op alle afdelingen efficiënter gewerkt wordt bespaar je tijd in je bedrijfsvoering. Doordat er automatisch taken worden aangemaakt bespaar je tijd op repetitieve werkzaamheden. Doordat de verkoopfunnel inzichtelijker is wordt het makkelijker om succesvol te verkopen. Kortom, investeren in een CRM Platform is zeker de moeite waard.  

Modulair CRM platform van Yoobi

Hoe kies je het juiste CRM platform voor jouw bedrijf? Er zijn tal van aanbieders op de markt. Iedere leverancier bouwt het nét wat anders op. Zo hebben wij er bij Yoobi bewust voor gekozen om onze software modulair op te bouwen. Zo kies je precies voor de functionaliteiten die jij nodig hebt en betaal je nooit voor iets wat je toch niet gebruikt. Ons modulaire CRM platform biedt de volgende opties:

  • Yoobi CRM Basis: CRM voor jouw gehele bedrijf ongeacht het aantal medewerkers. Hiermee leg je de basis voor perfect relatiebeheer met alle gegevens op 1 centrale plek, inclusief koppeling met Outlook en taakbeheer
  • CRM Verkopen: CRM voor de account- en salesmanagers van jouw bedrijf. Je betaalt per gebruiker en zorgt voor volledig inzicht in alle verkoopfases, maakt automatische taken aan om het verkoopproces efficiënt en soepel te laten verlopen
  • CRM Offertes: Maak in een handomdraai duidelijke offertes met handige templates en placeholders. Verstuur ze per e-mail en laat ze digitaal ondertekenen. Uiteraard ook met uitgebreid (automatisch) taakbeheer. De ideale aanvulling op CRM Verkopen
  • CRM Documenten: Maak eenvoudig ieder document wat je maar nodig hebt. Met de handige placeholders vraag je informatie op om je CRM platform te verrijken. Ook maak je enquêtes, verwerkersovereenkomsten, leaseovereenkomsten en meer

Kies het CRM platform wat bij jouw bedrijf past

Na het lezen van dit blog weet je waarom een CRM Platform onmisbaar is. Nu is het tijd om te kiezen voor een CRM platform voor jouw bedrijf. Er zijn een flink aantal aanbieders. Daarom is het belangrijk om vooraf goed in kaart te brengen wat belangrijk is voor jouw bedrijf. Dit gaat vaak verder dan alleen de kosten en de functionaliteiten. Denk hierbij aan de wensen van de gehele organisatie. Zoals bijvoorbeeld Nederlandstalige support, het op- en afschalen in aantal gebruikers en modules. Om je op weg te helpen hebben we een handige checklist voor je gemaakt.  

Het is uiteraard ook mogelijk om direct contact met ons op te nemen, we laten je graag alle mogelijkheden van ons CRM platform zien.  

Start vandaag
Til jouw bedrijf naar een hoger niveau

Een stabiel en schaalbaar platform voor urenregistratie, projectmanagement, facturatie, CRM, verlofregistratie en onkostenregistratie. Met een persoonlijk proefaccount ontdek je zelf hoe intuitief onze software is. Plan direct een vrijblijvende demo.

Plan een demo

Ontdek Yoobi met een persoonlijke demo. Ontdek onze krachtige functionaliteiten en pas ze toe op jouw bedrijfsbehoeften.

Bedankt! Je bent toegevoegd aan de lijst.
Er ging iets verkeerd. Probeer het opnieuw alsjeblieft.

Bekijk de prijzen

Vergelijk functies en tarieven om met vertrouwen te starten. Bekijk nu de prijzen en optimaliseer je bedrijfsbeheer.

800+ bedrijven gingen je voor