De planningsmodule van Yoobi is verbeterd! Hierdoor ervaar je nog meer gemak bij het plannen van je projecten. Ontdek zelf welke optimalisaties we hebben doorgevoerd.
De afgelopen tijd zijn we druk bezig geweest met het optimaliseren van de Yoobi planningsmodule. Hierbij hebben wij goed gelet op de wensen van de gebruikers. Wanneer je gebruik maakt van deze module zijn de wijzigingen vanaf 5 november zichtbaar in jouw Yoobi omgeving.
Planning verplaatsen
In de praktijk zie je vaak dat één of meerdere projecten in de planning een maandje worden doorgeschoven. Nu kan je een project in één keer een paar weken of maanden verder slepen, inclusief de reeds geplande uren. Dat maakt het plannen van je projecten veel eenvoudiger!
Opschuiven enkele activiteit van een project
Bij het opschuiven van een enkele activiteit bij een project wordt in de nieuwe situatie rekening gehouden met de werkbare dagen én de reeds ingeplande uren. Hierbij mag de einddatum van de activiteit niet na de einddatum van het project liggen. Het is eveneens mogelijk om een volledig project inclusief alle activiteiten op te schuiven. Werkbare dagen kunnen via de algemene of lokale planning instellingen worden vastgelegd.
Sorteren van volgorde planning items
In de nieuwe versie van de planningsmodule is het vanaf heden mogelijk om zelf te kiezen hoe activiteiten gesorteerd worden. Wanneer je zelf planning items wilt sorteren dan pas je dit aan bij de instellingen. Ook blijft het mogelijk te sorteren op startdatum en naam van de activiteit. Sorteren zelf kan eenvoudig door in de planning items te verslepen.
Toevoegen medewerkers & activiteiten aan een planning
Het is niet langer nodig om achteraf handmatig medewerkers toe te voegen aan de planning na het toevoegen van een activiteit. Er is een instelling toegevoegd waarin je aangeeft of medewerkers vanaf het project overgenomen worden. Wanneer deze instelling aanstaat worden medewerkers met registraties automatisch meegenomen in de planning.
Ook is het na deze update zo dat wanneer een activiteit aan een project wordt toegevoegd deze automatisch aan de planning wordt toegevoegd. Wanneer je hier gebruik van wilt maken regel je dit via de algemene of lokale instellingen.
Eigen planning beheren voor medewerkers
Er is een nieuw recht toegevoegd. Hierdoor wordt het mogelijk voor medewerkers om hun eigen planning te beheren. Hierbij ziet de medewerker dan enkel zijn eigen planning en niet de planning van collega’s.
Je geeft zelf aan of je voor jouw organisatie wel of geen gebruik wilt maken van de medewerkersplanning.
Past de planningsmodule bij jou?
Maak je (nog) geen gebruik van de Yoobi planningsmodule maar wil je weten of het bij jouw organisatie past? Neem dan contact op via sales@yoobi.nl