5 handige tips om te voorkomen dat jouw Yoobi account opnieuw geblokkeerd wordt na het herstellen van een wachtwoord.
Vaak krijgen wij de vraag om een account te deblokkeren of een nieuw wachtwoord te versturen. Yoobi is zo gemaakt dat een administrator dit snel & eenvoudig zelf kan doen. Superhandig want zo hoef je niet te wachten tot dit verzoek door Yoobi support wordt behandeld. Soms komt het voor dat een account opnieuw geblokkeerd wordt ná het deblokkeren. Dit is natuurlijk erg vervelend. We geven je 5 tips om dit te voorkomen.
Link nieuw wachtwoord toegestuurd, maar de gebruiker kan nog niet inloggen
Zorg ervoor dat een account niet geblokkeerd is. Als een account wel geblokkeerd is dan is het niet mogelijk om in te loggen in Yoobi. Controleer altijd of het account niet is geblokkeerd, als je de 'nieuwe wachtwoord'-mail met een nieuwe link verstuurt.
Datum uit dienst ligt in het verleden
Wanneer je een account deblokkeert kan een gebruiker direct weer inloggen. Controleer echter altijd het overzicht van de medewerker in het tabblad medewerkers gegevens. Wanneer hier een uit dienst-datum in het verleden vermeld staat, dan wordt uit veiligheid, het account om middernacht opnieuw geblokkeerd.
Voorkom dit probleem door de uitdienst-datum te verwijderen of aan te passen naar een datum (ver) in de toekomst.
Lange tijd niet ingelogd
Heeft een gebruiker lange tijd (60 dagen) niet ingelogd? Zorg er dan voor dat een gebruiker na het toesturen van de juiste mail direct inlogt. Zo voorkom je dat de betreffende gebruiker na middernacht opnieuw geblokkeerd wordt.
Niet geactiveerd account
Wanneer een account de status ‘niet geactiveerd’ heeft is het belangrijk om de mail met de naam ‘mail activeer link’ te sturen. De mail ‘nieuw wachtwoord invoeren’ komt namelijk niet aan wanneer een account nog niet is geactiveerd. Let op: de geldigheid van deze link vervalt na 7 dagen.
Nieuw wachtwoord invoeren
Wanneer een account wel is geactiveerd, maar er een nieuw wachtwoord wordt gekozen, stuur dan de mail ‘nieuw wachtwoord invoeren’ en niet de mail ‘mail activeer link’. Deze werkt uitsluitend voor nog niet geactiveerde accounts.