Nieuwe functionaliteiten

Grote verbeteringen op komst

In 2023 hebben we Yoobi flink verbeterd, vaak waren dit kleinere aanpassingen om het gebruiksgemak verder te verhogen. Hierbij hebben we veel gekeken naar wensen van onze gebruikers. De komende maanden richten wij ons op een aantal grote projecten om onze software nóg intuïtiever en completer te maken. Zo introduceren we het Kanbanbord voor CRM Verkopen, ontwikkelen we een nieuwe module voor Dienstenplanning en werken we aan diverse nieuwe koppelingen. In dit blog vertellen we je er meer over.

Al je lopende verkopen in 1 overzicht gevisualiseerd

Voor de uitbreiding CRM Verkopen komt er een grote verbetering aan. Aan jouw verkoop pipeline wordt een Kanbanbord toegevoegd! Het doel hiervan is sneller inzicht te hebben in je openstaande verkopen. Zo heb je alle informatie over je verkopen overzichtelijk bij elkaar en wijzig je snel en eenvoudig verkoopfases.  

Wat is een Kanbanbord?

Een Kanbanbord is een overzicht waarop informatie op een visuele en overzichtelijke manier wordt getoond in handige kolommen. Zo zie je wat er gedaan moet worden, waar je mee bezig bent of wat er al gedaan is. Een Kanbanbord wordt vaak gebruikt voor projectmanagement, maar is dus ook toe te passen op jouw verkoop pipeline.  

De grootste voordelen van het Kanbanbord bij jouw verkoop pipeline

Doordat je met het Kanbanbord al je verkopen overzichtelijk bij elkaar hebt profiteer je direct van een aantal voordelen die jouw verkoopproces verbeteren.  

  1. Verkoopkansen visueel en transparant in kaart gebracht
    Heel jouw salesteam ziet direct welke verkopen zich in welke fase bevinden. Door het overzicht in de lopende verkopen bepaalt het salesteam snel op welke verkopen de prioriteit ligt.  
  1. Verkopen in de juiste fase, zonder gedoe
    Doordat je jouw openstaande verkopen eenvoudig naar een nieuwe fase sleept hoef je niet iedere keer wanneer een fase wijzigt naar een losse verkoop te gaan. Zodra je een verkoopkaart versleept krijg je een pop-up om de fase te wijzigen en eventuele automatische taken aan te maken.
  1. Filter voor nog meer overzicht
    Met de handige filters selecteer je in een handomdraai welke gegevens je precies wilt zien. Filter, bijvoorbeeld, op accountmanager of een verkoopwaarde boven een bepaald bedrag.  

Zo werkt het

Vanuit je CRM-dashboard navigeer je eenvoudig naar het Kanbanbord. We voegen een icoon toe aan het CRM Verkopen menu-item waardoor je met 1 klik direct naar jouw overzicht met verkopen gaat.  

Standaard opent Yoobi je favoriete verkoopschema. In het Kanbanbord worden alle verkopen uit dit verkoopschema in handige kolommen getoond. Je ziet alle verkopen overzichtelijk in kolommen per fase. Je bepaalt zelf welke fases je wel of niet toont in jouw overzicht.

De verkopen zijn onderverdeeld in kaarten. Zo zie je in 1 oogopslag alle verkopen die zich in een bepaalde fase bevinden. Door verkoopfases en verkoopinformatie aan of uit te vinken bepaal je zelf welke informatie je wilt zien. In een verkoopkaart heb je daarnaast ook de mogelijkheid om aan te geven in welke volgorde je de informatie wilt zien. Zo heb je precies de inzichten die belangrijk zijn bij elkaar op de manier die bij jou past.

Wanneer een verkoop naar een nieuwe fase gaat, sleep je deze eenvoudig naar de nieuwe fase. Hierbij wordt automatisch het ‘fase wijzigen’ venster geopend.  

Wanneer je met meerdere verkoopschema’s werkt, wissel je eenvoudig tussen de verkoopschema's. Ook wordt het mogelijk om te filteren in het Kanbanbord. De manier van filteren werkt op dezelfde manier als in de rest van Yoobi.

Je hoeft niet langer te wachten

We snappen dat je staat te popelen om aan de slag te gaan met de visualisatie van jouw verkoopschema's in Yoobi. Het Kanbanbord wordt de eerste grote verbetering van 2024 en is vanaf 19 januari beschikbaar. Als CRM Verkopen gebruiker hoef je hier zelf niks voor te doen. Zodra je inlogt in Yoobi en naar je CRM-dashboard gaat heb je ook direct toegang tot het Kanbanbord. Uiteraard staat ons supportteam voor je klaar wanneer je vragen hebt.  

Nieuwe module: Dienstenplanning

De komende maanden werken we hard aan een volledig nieuwe module: Dienstenplanning. Door te werken met Dienstenplanning zorg je ervoor dat  het registreren van uren met ORT-percentages foutloos en soepel verloopt.

Sluit aan op wensen van gebruikers

We hebben besloten deze module te ontwikkelen omdat we vanuit onze gebruikers vaak de vraag krijgen of dit mogelijk is. Een flink aantal van onze gebruikers hebben aangegeven vast te lopen op het plannen van diensten, en dan vooral de daarbij behorende onregelmatigheidstoeslagen. Door deze module te ontwikkelen wordt het voor deze specifieke groep van gebruikers mogelijk om diensten op een snelle en efficiënte manier te registreren in de timesheet.

Inzicht en overzicht in 1 oogopslag

Met de module Dienstenplanning definieer je diensten op projectbasis, bijvoorbeeld vroege, late of dagdienst. Zo krijg je in 1 oogopslag een overzicht van de bezetting voor een bepaald project. Ook geeft de planning je het inzicht of een dienst volledig is ingepland.

Snelle en eenvoudige registratie

Wanneer een medewerker de gewerkte uren gaat registreren hoeft hij/zij alleen maar in de app of desktopversie aan te geven of de betreffende dienst gewerkt is volgens de planning. De registratie wordt vervolgens op het juiste project mét het juiste overwerkpercentage in de timesheet geregistreerd. De medewerker heeft ook de mogelijkheid om de dienst af te wijzen als deze niet (volledig) gewerkt is. Vervolgens selecteert de medewerker een reden, bijvoorbeeld, ziekte óf de medewerker past zelf de start- of eindtijd aan.    

Voordelen van Dienstenplanning

Of we nou aan een nieuwe module, uitbreiding of functionaliteit werken, we doen dit altijd vanuit de gedachte dat het voor onze gebruikers een meerwaarde biedt. Wanneer deze nieuwe module klaar is levert je dit de volgende voordelen op:

  1. Gemak voor je medewerkers
    Medewerkers krijgen diensten als notificatie en hoeven enkel aan te geven of ze deze dienst gewerkt hebben. Hierdoor hoeven ze niet langer handmatig uren met een verschillend ORT-percentage in de timesheet te registreren.
  1. Gewerkte uren zijn gekoppeld  aan onregelmatigheidstoeslagen
    In Yoobi maak je activiteiten aan op basis van de ORT-percentages voor bepaalde werkuren. Hierdoor kloppen de ORT-percentages bij registraties altijd.
  1. Je bespaart tijd op je administratie
    Omdat de diensten direct met het juiste ORT-percentage worden geregistreerd zijn er geen correcties meer nodig. Aan de diensten hangt immers al het juiste verloningspercentage. Hierdoor kloppen de geregistreerde uren en leg je een solide basis voor je administratie.  

Volop in ontwikkeling

Zo'n handige, nieuwe module wil iedereen wel gebruiken, dat snappen we. Helaas is het nog niet mogelijk om te zeggen wanneer de module Dienstenplanning volledig af is. Momenteel is deze module volop in ontwikkeling. We houden jullie via onze maandelijkse nieuwsbrief op de hoogte.  

Boekhoudkoppeling met AFAS

In het eerste kwartaal van 2024 gaan we aan de slag om de boekhoudkoppeling met AFAS te ontwikkelen. Goed nieuws, want we krijgen met grote regelmaat de vraag van gebruikers of deze koppeling beschikbaar is. Deze boekhoudkoppeling krijgt dezelfde functionaliteiten als onze andere boekhoudkoppelingen, onder andere:

  • Facturen opnemen in de boekhouding
  • Betaalstatus doorgeven aan Yoobi
  • Yoobi PDF factuur meesturen naar je boekhoudpakket
  • Betaalcondities meegeven
  • Selfbilling facturen opnemen in de boekhouding  
  • Onkostendeclaraties opnemen in de boekhouding

Koppeling met Spotler

Wanneer je je CRM met marketing automation koppelt zorg je ervoor dat jij jouw klanten of prospects altijd de juiste informatie op het juiste moment stuurt. Dit is in Yoobi al mogelijk met MailChimp en Act-On. In februari beginnen we echter ook met het realiseren van een koppeling met Spotler. Zodra deze koppeling er is wordt het mogelijk om relaties in je CRM (automatisch) in te schrijven op, bijvoorbeeld, nieuwsbrieven. De relatiegegevens worden gesynchroniseerd en door filters toe te voegen bij contactpersonen wordt het dan ook mogelijk om relaties in te schrijven voor (commerciële) uitingen. Zo stuur je, bijvoorbeeld, automatisch e-mails voor een upsell campagne of naar prospects in je verkoop pipeline. Wil je meer weten over marketing automation en e-mailmarketing? Lees dan dit blog.  

Start vandaag
Til jouw bedrijf naar een hoger niveau

Een stabiel en schaalbaar platform voor urenregistratie, projectmanagement, facturatie, CRM, verlofregistratie en onkostenregistratie. Met een persoonlijk proefaccount ontdek je zelf hoe intuitief onze software is. Plan direct een vrijblijvende demo.

Plan een demo

Ontdek Yoobi met een persoonlijke demo. Ontdek onze krachtige functionaliteiten en pas ze toe op jouw bedrijfsbehoeften.

Bedankt! Je bent toegevoegd aan de lijst.
Er ging iets verkeerd. Probeer het opnieuw alsjeblieft.

Bekijk de prijzen

Vergelijk functies en tarieven om met vertrouwen te starten. Bekijk nu de prijzen en optimaliseer je bedrijfsbeheer.

800+ bedrijven gingen je voor