Yoobi koppelt met JIRA

Yoobi heeft een koppeling gerealiseerd met een van de producten van Atlassian; Jira Software. 

 

 

Yoobi heeft een koppeling gerealiseerd met een van de producten van Atlassian; Jira Software. Dit programma is speciaal gemaakt voor het ontwikkelen van software. Het ondersteunt teams bij het plannen, beheren en opleveren van (nieuwe) software.

Wat zijn de mogelijkheden van Jira? 
Jira maakt het mogelijk om taken in te plannen en te verdelen over het team. Taken worden geprioriteerd en in de juiste volgorde afgehandeld. De voortgang en prestaties van het team worden gemonitord op basis van real-time dashboards.

Inzicht in taken
De ontwikkelaars van Yoobi gebruiken deze software voor het afhandelen van support meldingen. Iedere support melding die zij ontvangen gaat automatisch naar Jira. Hier wordt de melding opgenomen in een workflow, dit is een geautomatiseerd proces van activiteiten. Dit proces zorgt er voor dat een medewerker de support melding krijgt toegewezen, de melding op tijd wordt afhandelt en de werkzaamheden geregistreerd worden.

De koppeling tussen Yoobi en Jira bestaat uit drie onderdelen:

  • Automatische update van projecten. Als een melding is bijgewerkt in Jira, wordt Yoobi automatisch aangeroepen om die bijgewerkte gegevens op te halen en het project en de urenregistratie aan te maken.
  • Automatische update project-activiteiten. Voor bepaalde projecten in Jira wordt bij een update van de meldingen Yoobi aangeroepen om de gegevens van de melding op te halen en automatisch bij een project registraties aan te maken. Dit kan voor bestaande projecten gebruikt worden.
  • Invoerhulp. Uren registreren in de timesheet van Yoobi op meldingen uit Jira.

Hoe werkt deze koppeling?
De koppeling maakt gebruik van Jira Webhooks om de data op te halen en te verwerken in Yoobi. Deze data wordt weggeschreven in een specificatie veld in Yoobi, onder vermelding van het corresponderende support nummer uit Jira.

Voordelen van de koppeling
Jira zorgt er voor dat alle support meldingen -door de juist medewerker- worden opgepakt en op tijd worden afgehandeld.  Deze software maakt de voortgang en de totale werkvoorraad inzichtelijk. Door Jira te koppelen aan Yoobi kunnen medewerkers uren registreren op support meldingen. Gegevens uit Jira worden gebruikt om projecten en activiteiten in Yoobi bij te werken. Kortom, meer inzicht, minder persoonlijke handelingen,  minder kans op fouten.

Meer informatie
Voor meer (technische) informatie over deze koppeling kun je de product-sheet bekijken op de pagina met koppelingen of stuur een e-mail met je vraag naar sales@yoobi.nl. Wil je meer weten over de mogelijkheden van Jira, breng dan een bezoek aan de website van Atlassian

  • Gepubliceerd op:
    02-03-2017
  • Gemaakt door:
    Sarah Kocken
  • Bijgewerkt op:
    08-11-2018
  • Tag:
  • Delen:
    Delen
  • Gepubliceerd op:
    02-03-2017
  • Gemaakt door:
    Sarah Kocken
  • Bijgewerkt op:
    08-11-2018
  • Tag:
  • Delen:
    Delen