Urenregistratie

Top 5 vragen over extern accorderen 

Extern accorderen is 1 van de meest gekozen aanvullende modules. In dit blog beantwoorden we de 5 meest gestelde vragen over extern accorderen van geregistreerde uren. 

Veel van onze gebruikers maken gebruik van onze module voor extern accorderen. Hier komen dan ook regelmatig vragen over binnen bij onze supportafdeling. In dit blog behandelen we de meest voorkomende vragen.  

Kan ik afgewezen uren opnieuw aanbieden? 

Het kan voorkomen dat er een fout in de geregistreerde uren zit en dat uren hierdoor worden afgekeurd. Wanneer dit gebeurt dan is het mogelijk om in de heropende timesheet de registraties te wijzigen. Vervolgens sluit de medewerker de timesheet opnieuw. Van de gewijzigde registraties ontvangt de externe accordeur een nieuwe urenstaat om goed te keuren. 

Ook wanneer er geen wijziging plaatsvindt is het mogelijk een verzoek opnieuw te versturen. In dit geval verstuur je opnieuw de notificatie e-mail met het verzoek om de uren te accorderen. 

Kan er om externe goedkeuring worden gevraagd zonder interne goedkeuring? 

Als er voor een medewerker op een project externe goedkeuring nodig is dan staat dit los van het intern accorderen (timesheet of project accorderen). Zodra een periode wordt afgesloten gaat er op dat moment direct een notificatiebericht (e-mail) naar de externe accordeur.  

Kan ik uren die extern geaccordeerd moeten worden vooraf goedkeuren? 

Het korte antwoord is ‘ja’. Stel bij de instellingen voor extern accorderen in, dat de notificatie pas naar de externe accordeur wordt verzonden nadat de projectmanager de uren heeft geaccordeerd.  

Het volledige stappenplan om dit in te stellen is te vinden op onze help & supportpagina 

Kan ik de standaardtekst van de e-mail aanpassen? 

Wanneer uren extern geaccordeerd moeten worden dan krijgt de accordeur hier een standaard e-mail over. De tekst van deze e-mail is naar wens aan te passen. Je doet dit via: beheer > systeemvoorkeuren > website content. Meer informatie hierover vind je op onze help & supportpagina.  

Waarom zie ik als beheerder alle taken voor extern accorderen? 

Omdat je als beheerder meer rechten hebt zie je hierdoor ook automatisch de taken die open staat voor extern accorderen. Ook zie je hier de naam van de personen die deze uren moeten accorderen. Je hoeft hier als beheerder dan ook niks mee te doen. Het is handig, dat je hier precies kunt zien, wat er nog open staat en wie er nog moet reageren. 

Meer vragen?  

Heb jij een andere vraag over extern accorderen? Op onze help & supportpagina staat veel informatie over dit onderwerp. Staat je vraag hier niet bij of loop je tegen iets anders aan? Dien dan een supportmelding in via jouw eigen Yoobi omgeving.  

Start vandaag
Til jouw bedrijf naar een hoger niveau

Een stabiel en schaalbaar platform voor urenregistratie, projectmanagement, facturatie, CRM, verlofregistratie en onkostenregistratie. Met een persoonlijk proefaccount ontdek je zelf hoe intuitief onze software is. Plan direct een vrijblijvende demo.

Plan een demo

Ontdek Yoobi met een persoonlijke demo. Ontdek onze krachtige functionaliteiten en pas ze toe op jouw bedrijfsbehoeften.

Bedankt! Je bent toegevoegd aan de lijst.
Er ging iets verkeerd. Probeer het opnieuw alsjeblieft.

Bekijk de prijzen

Vergelijk functies en tarieven om met vertrouwen te starten. Bekijk nu de prijzen en optimaliseer je bedrijfsbeheer.

800+ bedrijven gingen je voor