Top 5 2022 nieuwe functionaliteiten en verbeteringen in de software van Yoobi
In 2022 verbeterden we o.a. de timesheet en kwam er een meerkeuzeveld voor vrije velden beschikbaar. In dit blog de top 5 van verbeteringen en nieuwe functionaliteiten in onze urenregistratie, facturatie en CRM software op een rij.
Afgelopen jaar heeft ons development team hard gewerkt aan nieuwe functionaliteiten en verbeteringen in onze software. Onze software wordt grotendeels ontwikkeld op basis van de wensen van onze gebruikers. In deze top 5 hebben we de meest gevraagde op een rijtje gezet.
1. Timesheet verbeterd
We begonnen het jaar direct met een flinke update aan de timesheet. Vanaf februari 2022 is mogelijk om een week waarin al registraties zijn gedaan volledig of deels te kopiëren naar een toekomstige week (of weken). Ideaal wanneer je regelmatig met terugkerende werkzaamheden te maken hebt.
Maak je gebruik van de verlofmodule? Dan is het voor alle medewerkers nu nog eenvoudiger om snel verlof aan te vragen. We hebben een duidelijke knop toegevoegd aan de timesheet om direct vanuit de timesheet verlof aan te vragen. Je hoeft hierdoor niet meer apart naar ‘Mijn Yoobi > Mijn verlof’ te navigeren.
Wanneer je rechten hebt om nieuwe activiteiten aan te maken onder projecten dan is óók dit mogelijk direct vanuit de timesheet. Voorheen kon dit enkel in het project zelf.
Het is ook mogelijk gemaakt om een timesheet niet alleen goed- maar ook af te keuren. Indien wenselijk inclusief opmerking. Wanneer een timesheet wordt afgekeurd ontvangt de medewerker een notificatie.
2. Meerkeuzelijst optie vrije velden
Met de module 'Vrije velden' voeg je in diverse menu's zelf extra invoervelden toe. Het was het altijd al mogelijk om een keuzeveld met vaste waardes toe te voegen. Je kon dan 1 waarde kiezen uit een dropdown met vaste waarde. In november is er een nieuw type keuzeveld bijgekomen 'Meerkeuzelijst (vaste waarden)'. Met dit vrije veld zijn er meerdere vaste waardes te kiezen.
Dit was een wens die naar voren kwam in onze gebruikersonderzoeken.
3. Bijlagen uploaden aangepast
In het ‘Mijn Yoobi’ overzicht is het onderdeel ‘Mijn bijlagen’ aangepast. De manier van uploaden gaat nu hetzelfde als op alle andere plekken in Yoobi. Het uiterlijk heeft een metamorfose ondergaan. Hierbij zijn twee menu items aangepast en er zijn een aantal extra velden toegevoegd. Nieuwe velden zijn onder andere: naam, notitie & trefwoorden. Let op: deze velden zijn toegevoegd op alle plekken waar je bijlages uploadt binnen Yoobi.
Voor gebruikers met rechten tot medewerkers bijlagen zijn er ook een aantal wijzigen doorgevoerd. Ook dit menu onderging een opfrisbeurt. Tijdens het uploaden van documenten is er de mogelijkheid om meer waardevolle informatie toe te voegen. Er zijn aan de upload pop-up een aantal velden toegevoegd om extra informatie in te verwerken. Wanneer je meerdere bijlagen uploadt dan wordt aan alle bijlagen dezelfde informatie gehangen.
4. CRM Verbeterd
In 2022 is CRM voor verkopen en CRM voor offertes flink verbeterd. Er zijn veel nieuwe functionaliteiten bijgekomen waardoor het verkoopproces nóg soepeler verloopt:
-
Je hebt meer duidelijkheid in de verkoopfase
-
Het is mogelijk om de verkoopfase direct wijzigen in het overzichtsscherm
-
Er zijn nu eenduidige verkoop- en offerteregels
-
Het is mogelijk om offerteregels over te nemen
-
Het is mogelijk om een order te maken vanuit verkoopregels
Er is nog veel meer vernieuwd of verbeterd. Daarom maakten we hier een overzichtelijk artikel van op onze support pagina.
5. Overwerkpercentage vastleggen in projecten
Vanaf juli 2022 is het mogelijk om het overwerkpercentage al vast te leggen bij de projectinrichting. Deze mogelijkheid zorgt ervoor dat medewerkers niet meer zelf een overwerkpercentage hoeven te kiezen bij het registreren van uren, dit wordt namelijk direct toegepast bij elke registratie op die activiteit.
Nieuwe module in ontwikkeling
Naast deze 5 vernieuwingen zijn we momenteel ook druk bezig met het ontwikkelen van een spiksplinter nieuwe module: de documenten module. De module laat nog even op zich wachten maar belooft veel goeds. Met deze module maak je straks, in een handomdraai, zelf documenten aan die je vaak gebruikt.
Met een superhandige editor maak je documenten in je eigen huisstijl. Vervolgens koppel je deze aan bijvoorbeeld projecten of medewerker. Het wordt ook mogelijk om documenten die je in Yoobi maakt en naar een klant stuurt digitaal te laten accorderen.
-
Gepubliceerd op:13-01-2023
-
Gemaakt door:Margot Jonker
-
Bijgewerkt op:13-01-2023
-
Tag:vrije velden,timesheet,CRM
-
Delen:inDelen