Klantcase Van der Heijden Belastingadvies en Administraties

Yoobi CRM geeft Eric van der Heijden de mogelijkheid taken in te plannen en eenvoudig zijn deadlines en werkvoorraad te beheren. 

 

Eric van der Heijden is financieel adviseur bij Van der Heijden Belastingadvies en Administraties, en helpt startende ondernemers die afkomstig zijn uit het buitenland en zich in Nederland willen vestigen. Hij verzorgt financiële administraties, jaarrekeningen en belastingaangiften voor MKB-ondernemers. De kracht van zijn bedrijf ligt in het adviseren van buitenlandse ondernemers en expats die zich in Nederland vestigen om hier te werken.

Eric had de wens zijn urenregistratie en relatiegegevens beter te administreren en kwam na wat onderzoek uit bij Yoobi.

“De kern van mijn dienstverlening betreft advisering en het sparren met ondernemers. CRM is voor mij van belang voor het vastleggen en beheren van contactgegevens. Voor bestaande klanten, maar ook zeker voor prospects. Tijdens het acquisitie traject wil ik graag contactmomenten vastleggen en informatie over de prospect opslaan. Ook als ik onderweg ben.

CRM via de app
Voorheen werkte ik vanuit Outlook. Hier beheerde ik mijn afspraken en taken. Het nadeel van deze werkwijze was dat het losse activiteiten waren, die niet op klantniveau aan elkaar gerelateerd waren. Yoobi geeft mij de mogelijkheid taken in te plannen; ik kan per klant nagaan welke deadlines ik heb en mijn werkvoorraad beheren.

Ik werk met een abonnementsvorm met een vooraf afgesproken maandbedrag, zodat voor de ondernemer duidelijk is wat hij tegen welke kosten kan verwachten. Als ik een prospect aan tafel heb, bekijken we welke werkzaamheden ik voor hem mag uitvoeren. Mijn werkzaamheden bestaan vooral uit het opzetten van de financiële administratie, verzorgen van de belastingaangiften, met daarnaast de reguliere advieswerkzaamheden. Zodra ik dit helder in beeld heb kan ik de prospect een vaste prijs per maand aanbieden.

Urenregistratie en projectcalculatie
De urenregistratie in Yoobi is voor mij van belang voor het calculeren van mijn tarieven. Zijn mijn abonnementsprijzen in overeenstemming met de werkzaamheden die ik heb geoffreerd? Daarnaast neem ik in mijn offertes altijd een evaluatiemoment op, zodat ik samen met de klant kan kijken of de werkzaamheden in overeenstemming zijn met de gemaakte prijsafspraak.

Online boekhouden en realtime inzicht
Voor mijn klanten werk ik met Yuki, een online boekhoudplatform met zelflerende software. De ondernemer hoeft hierbij alleen de documenten te uploaden en door automatische herkenning komen die in de juiste kostenrubrieken terecht. Via de pc of smartphone krijgt de ondernemer realtime inzicht in zijn financiële situatie en houdt zo ook zelf de vinger aan de pols. Dit bespaart de ondernemer veel tijd, maar levert ook efficiency op voor mijn eigen workflow.

Deze functionaliteiten zocht ik ook voor mijn urenregistratie en dit heb ik gevonden in Yoobi. Deze software biedt mij de juiste balans tussen gebruikersmogelijkheden en de prijs. Ik vind het belangrijk om te werken met software in de Cloud. Ik wil overal kunnen werken en niet gebonden zijn aan een vaste plaats. Ik wil geen server moeten laten draaien of updates uitvoeren. Met Yoobi kan ik onderweg uren registreren en de reiskosten direct verwerken in de app.”

Meer informatie?
Voor meer informatie over de dienstverlening van Van der Heijden Belastingadvies en Administraties, bezoek je de website. Wil je meer weten over Yoobi en de mogelijkheden voor jouw organisatie? Vraag dan nu een gratis account aan. 

Ga direct aan de slag
Gratis 41 dagen demo!
  • Gepubliceerd op:
    25-02-2019
  • Gemaakt door:
  • Bijgewerkt op:
    20-08-2019
  • Tag:
  • Delen:
    Delen

Meer informatie?

meer klantcases vind je hier.