Hoe Yoobi bij Ernes Schilders voor rust zorgt

Een schilders- en onderhoudsbedrijf met de kwaliteit en vakmanschap van 2 generaties terug en de materialen, snelheid en automatisering van nu, dat is Ernes Schilders. Gian Ernes koos in april 2017 voor Yoobi en gebruikt inmiddels nagenoeg alle modules. Ontdek waarom.  



Ernes Schilderwerken werkt sinds 2017 met Yoobi. We spraken met Gian over zijn ervaringen en waarom hij zo tevreden is met de software van Yoobi. 

Zo lang mogelijk plezier 
Voor Gian Ernes en zijn vakmannen is het belangrijkste dat klanten zo lang mogelijk plezier hebben van de verrichtte onderhoudswerkzaamheden. Ernes Schilders streeft er altijd naar om onderhoud te bieden waar de klant op de lange termijn profijt heeft van hun vakmanschap. Als werkzaamheden binnen- of buiten goed uitgevoerd worden dan verhoogt dit immers je woonplezier.  

De wens voor automatisering 
Voor de overstap naar Yoobi werkte Gian met branche-eigen software. Hier was hij echter niet helemaal tevreden over en dus ging hij via internet op zoek naar een alternatief.

‘Het klinkt misschien gek als relatief klein bedrijf zo’n uitgebreid softwarepakket maar hierdoor komt alles samen en het geeft veel rust’ 

De keuze voor Yoobi 
De keuze voor Yoobi was snel gemaakt, na een demo begon Gian al snel met urenregistratie en CRM van Yoobi. Hij was hier zo tevreden over dat hij al snel uitbreidde met verlof en facturatie inclusief boekhoudkoppeling. Nog wat later werd planning toegevoegd.  

Rust door de planningsmodule 
Initieel was hij niet volledig overtuigd van de planningsmodule, toch besloot hij in 2019 het nog een kans te geven en nu kan hij zich niet meer indenken hoe hij voorheen alles deed.  

‘De planningsmodule heeft enorm veel rust gebracht. Ik verwachte niet dat in ons vak, waar we afhankelijk zijn van meerwerk en weersvoorspelling, het op de lange termijn mogelijk was om afspraken te maken en na te komen, maar de planning klopt nu gewoon en we kunnen zelfs al verderop in het volgende seizoen plannen’  

Direct tijdswinst
Vanaf het begin werkte het al direct goed en het leverde dan ook direct tijdswinst op. “Werknemers boekten hun uren en ik zag dit direct terug in de projecten. Het materiaal werd geboekt. Het werkte echt prima. Maar als je dan eenmaal bezig bent dan wil je meer, dus ik koos een jaar later er dan ook voor om uit te breiden met facturatie en een boekhoudkoppeling” aldus Gian.

Door te gaan werken met de facturatiemodule werd er écht aanzienlijke tijdwinst geboekt. Want zodra een project klaar is heb je de factuur eigenlijk al gereed omdat je vanuit de order direct een factuur kan maken. Dit bespaart Gian zeker 4 tot 5 uur per week.

Alle lof voor support 
Het komt natuurlijk wel eens voor dat dingen niet gaan zoals ze horen te gaan. Als dit zo is en er vragen zijn dan neemt Gian contact op met de supportafdeling. 

‘Meestal is het binnen een dag opgelost, en het duurt echt nooit langer dan een dag of 2-3. Kortom, alle lof voor support!’  

Benieuwd?
Benieuwd wat Yoobi voor jou kan betekenen? Neem dan contact op voor een gratis, vrijblijvende demo. 
 

  • Gepubliceerd op:
    15-07-2020
  • Gemaakt door:
    Margot Jonker
  • Bijgewerkt op:
    11-09-2020
  • Tag:
    planning,facturatie,klantcase
  • Delen:
    Delen

Meer informatie?