Hoe GROSC volledig in controle is met Yoobi

GROSC is volledig in controle door te werken met Yoobi Software. Hoe? Dat vertelt directeur Léon Ruigrok in dit blog.  



GROSC levert hoogwaardige en betrouwbare communicatiesystemen op plekken waar dat van levensbelang is. In 2018 maakten zij de keuze om met Yoobi te gaan werken. 2 jaar later zijn de voordelen evident. Léon Ruigrok, directeur bij GROSC, vertelt over zijn ervaringen. 

 

Blind vertrouwen & volwassen worden

Blind vertrouwen is waar de dienstverlening van GROSC volledig op rust. Dit is ook nodig in de sectoren waarin zij opereren. Hun telecommunicatiesystemen worden volop gebruikt in meldkamers en control rooms. De laatste jaren maken zij een enorme groei door. Niet alleen in omvang van het bedrijf, maar zeer zeker ook wat betreft volwassenheid. 

 

De wens voor complete software

Toen Léon in 2018 als directeur bij GROSC aan de slag ging ontstond bij hem al snel de wens om processen als facturatie, verkoop en CRM te automatiseren. Doordat het aantal klanten exponentieel toe nam was het noodzaak om de administratie in betere banen te leiden. Waar GROSC voorheen prima uit de voeten kon met een Excel-administratie vanwege een behapbaar aantal facturen was dit niet langer het geval. 

 

De zoektocht naar de juiste software

Natuurlijk raadpleegde hij tijdens zijn zoektocht Google. Hij voegde echter 1 belangrijke stap toe. Het was voor GROSC een absolute vereiste dat, welke software ze ook zouden kiezen, er een koppeling was met hun boekhoud- en ticketingsysteem. Daarom keerde hij het zoekproces deels om en keek hij vanuit zijn boekhoudprogramma, e-boekhouden, met welke urenregistratie-, facturatie- en CRM-software er een koppeling was. 

 

Via deze zoektocht kwam hij uit bij Yoobi. Na een demo van onze accountmanager was de keuze snel gemaakt. 

 

Aan de slag

Léon en zijn team begonnen al snel met het vullen van hun Yoobi-omgeving en in januari 2019 werden de eerste facturen vanuit Yoobi verstuurd en direct gekoppeld aan hun boekhouding. Voor de implementatie was er hulp vanuit Yoobi, alleen er bleef nog veel over om zelf te doen. Ergens heel erg goed, want geen betere manier om de software te leren kennen. Echter voor een goede beheersing heb je zeker een jaar nodig. 

 

“Het is net een toverfluit, als je ergens iets instelt heb je in het begin niet echt een idee wat het effect is op het geheel, het is een ontzettend veelzijdig programma” aldus Léon.
 

Besparing op FTE’s

Met de huidige grote van het bedrijf bespaart GROSC een volledige FTE op de facturatiewerkzaamheden. De tijd die hier mee uitgespaard wordt kan nu worden besteed aan het maken van rapportages waardoor er nog meer inzicht en controle ontstaat. 

 

Naast de besparing op een medewerker is een ander groot voordeel voor GROSC dat met 1 druk op de knop alles up-to-date is. 

“Met Yoobi zijn we volledig in controle over het gehele bedrijf en hebben we direct inzicht in belangrijke zaken” 

 

Flexibele software, uitstekende service

Léon benadrukt dat Yoobi de slogan ‘Flexibele software, uitstekende service’ waar maakt. Wanneer hij met vragen zit krijgt hij veelal binnen een dag een inhoudelijk antwoord. Mocht dit niet kunnen dan wordt het probleem met de wekelijkse onderhoudsbeurt van Yoobi eigenlijk altijd opgelost.

 

Afsluitend geeft Léon nog aan dat hij het idee heeft dat als hij feedback geeft er echt wat mee wordt gedaan en dat geeft hem een goed gevoel over Yoobi.

Benieuwd wat Yoobi voor jou kan betekenen?
Vraag een gratis demo aan en ontdek hoe je, net zoals GROSC, met Yoobi meer 
inzicht & controle krijgt over je bedrijf. 

 

  • Gepubliceerd op:
    02-07-2020
  • Gemaakt door:
    Margot Jonker
  • Bijgewerkt op:
    11-09-2020
  • Tag:
    klantcase,facturatie-module,Urenregistratie
  • Delen:
    Delen

Meer informatie?

Image

“500+ bedrijven gingen u voor. Ik leg je graag uit wat we voor die bedrijven en medewerkers hebben gedaan.”

Jurelyn van Kapel, Inside Sales Demo aanvragen →