Eerste release 2022: knallend het nieuwe jaar in!

De eerste release van 2022 staat gepland voor 6 januari. Deze release zit zo direct aan het begin van het nieuwe jaar boordevol verbeteringen van de software. Ontdek het zelf!



De eerste release van 2022 staat gepland op 6 januari. Dit houdt in dat er voor onze gebruikers vanaf 7 januari een aantal verbeteringen bruikbaar worden in de software. In dit blog vind je er alles over. 

Verlofinstelling toegevoegd 
In de huidige situatie is het zo dat er een controle wordt uitgevoerd op de dagen waarop verlof aangevraagd wordt. Zo was het niet mogelijk om verlof aan te vragen op dagen waarop je geen contracturen in je rooster hebt staan zoals in weekenden of roostervrije dagen. In de praktijk zijn er echter tal van situaties waarin dit wel nodig is. Deze wens stond dan ook hoog op het verlanglijstje van de gebruikers van de verlof module.  

Vanaf vrijdag 7 januari wordt er een nieuwe instelling toegevoegd waarbij het per medewerker mogelijk wordt om aan te geven of er wel of geen controle op contracturen nodig is. Deze nieuwe instelling is te vinden op organisatieniveau onder: beheer > instellingen > verlof. Ook is de instelling te vinden op afdeling- en medewerkerniveau.  

Mollie koppeling verder uitgebreid 
Eind augustus 2021 lanceerden we de koppeling met Mollie. Inmiddels beschikken een flink aantal van onze gebruikers over deze koppeling waarmee je klanten op een eenvoudige manier laat betalen. Omdat de koppeling nieuw is valt er, uiteraard, nog wel wat te verbeteren.  

Zo was een wens om de status 'incasso verzoek geweigerd' toe te voegen. Naast de status 'incassoverzoek geaccepteerd' is het vanaf deze release mogelijk gemaakt om te zien of en wanneer een incassoverzoek wordt geweigerd. 

Nieuw: CRM taaktypes beheren 
Standaard zijn er een aantal CRM taaktypes, zoals telefoon in/uit, e-mail in/uit en meer. Meerdere gebruikers hebben aangegeven dat ze deze niet allemaal nodig hebben en sommige opties missen.  

Daarom hebben we bij beheer > systeemvoorkeuren > CRM de nieuwe optie 'taaktypes' toegevoegd. In deze optie is het mogelijk om de standaard taaktypes te (de)activeren. Ook is het mogelijk om hier nieuwe taaktypes aan te maken. Zo sluit het CRM-systeem nog beter aan op de processen binnen jouw organisatie.  

Verbeteringen in projecten 
Tijdens deze release zijn er twee wijzigingen aangebracht voor projecten. Hiermee hopen wij het projectdeel van Yoobi verder verbeterd te hebben.  

Zo is het vanaf 7 januari mogelijk om een project te verplaatsen van de ene naar de andere relatie, ook al hoort er een order bij die reeds gefactureerd is. Voorheen was dit niet mogelijk. Eenvoudig gezegd is het nu mogelijk om de lopende orders mee te verplaatsen van de ene naar de andere relatie.  

Ook is er de mogelijkheid gekomen om een product-order aan een project te koppelen, zo neem je deze eenvoudig mee in de projectopbrengst. Je hebt dan een uitgebreider inzicht in je projectopbrengst aangezien fixed-price producten en abonnementen nu ook aan een project gekoppeld kunnen worden. 

Er is meer.... 
Naast de 5 verbeteringen die we hierboven hebben genoemd zijn er, veelal op verzoek van gebruikers, nog een aantal kleine verbeteringen doorgevoerd tijdens deze release. Alles hierover is te vinden in de releasenotes.

Ook voor volgende maand staan er wederom een hoop verbeteringen op stapel. De komende weken werken we, onder andere, heel hard aan optimalisaties van de timesheet. 

 

  • Gepubliceerd op:
    28-12-2021
  • Gemaakt door:
    Margot Jonker
  • Bijgewerkt op:
    04-01-2022
  • Tag:
    mollie,crm,projecten,release
  • Delen:
    Delen