Dit is wat onze experts zeggen over Yoobi

We delen de grootste verbeteringen die onze ontwikkelaars hebben doorgevoerd in Yoobi. 



Wij hebben onze ontwikkelaars gevraagd naar hun mening over het vernieuwde ontwerp van Yoobi. Wat is volgens hen de beste verbetering, welke feature voegt het meest toe, waar hebben ze met het meeste plezier aan gewerkt? Wij delen het met je in dit artikel.

Volgens onze developer Axel zit de meeste verbetering in de weergave van de lijsten.
“De vormgeving van Yoobi is veel rustiger is geworden. Er zijn minder menu-items en we hebben de taakbalk vereenvoudigd door functionaliteiten te verplaatsen of weg te laten.

Het proces om een medewerker, project of relatie aan te maken is minder uitgebreid dan voorheen, dus sommige detail-gegevens kunnen pas na het aanmaken worden gewijzigd. Zo hebben we ervoor gezorgd dat je de stappen sneller doorloopt.

Hoewel dit bij de lijst ook aan de orde is, biedt de lijst-detail weergave een extra interface om de details te bewerken zonder heen en weer te navigeren tussen de lijst en details. Daar ben ik het meest trots op, met name in de front-end technieken die we hebben gebruikt. Ik had het meeste plezier aan het werken met de Vue.js framework die we in het nieuwe Yoobi gebruiken”.

Managing Partner Jaco beaamt dit: “De detail weergave in de lijst vind ik 1 van de beste verbeteringen. De manier van navigeren door een lijst met meteen inzage in 1 element van die lijst en het daardoor makkelijker kunnen vergelijken van gegevens tussen de elementen, vind ik een hele prettige verbetering.

De gerichte notificaties bij een menu-page vind ik de beste feature, omdat je hiermee meer gestuurd wordt in wat je kan of moet doen.

Ik heb met het meeste plezier gewerkt aan de actiepunten op het dashboard. Voorheen moest je zelf bedenken welke acties je moest doen, bijvoorbeeld het sluiten van de timesheet of facturen verzenden. Terwijl je nu in je dashboard actiepunten ziet, van taken waar jij iets mee moet doen.

De vernieuwde rapportage functionaliteit stelt je in staat om intuïtiever inzicht te verkrijgen in allerlei vraagstukken. Zo hoef je niet langer op zoek te gaan naar geschikte rapporten”.

Onze Software Architect Bas is vooral trots op de opzet van de dashboards en met name het ‘Mijn Yoobi’ dashboard.

“Door dit dashboard zie je in 1 oogopslag wat er voor jou te doen is in Yoobi, waar je voorheen eigenlijk door alle onderdelen heen moest klikken. We hebben de notificaties prominenter in beeld gebracht, zodat je beter op de hoogte blijft van wat er gebeurt in Yoobi.

Yoobi is een SPA (Single Page Application) op basis van VueJS waardoor de schermen en interactie super snel zijn”.

Managing Partner Jurriaan is van mening dat Yoobi een stuk duidelijker is geworden.
“Yoobi wijst je op geplande taken en attendeert je op actiepunten; zoals het sluiten van de timesheet. De nieuwe dashboards zijn veel rustiger en daardoor super duidelijk. Vanuit het dashboard heb je ook direct toegang tot de belangrijkste rapportages.

De samensmelting van het bestaande Yoobi naar de vernieuwde versie had veel uitdagingen voor ons, maar ik vind dat dit heel goed is gelukt.  Er is een goede balans gevonden tussen uitstraling en inzicht”.

Maak kennis met Yoobi
Start met een persoonlijke demo-account en ga aan de slag met alle genoemde opties. We maken een omgeving speciaal voor je aan, met de onderdelen die je nodig hebt.



 

  • Gepubliceerd op:
    12-02-2019
  • Gemaakt door:
    Sarah Kocken
  • Bijgewerkt op:
    19-01-2022
  • Tag:
  • Delen:
    Delen

Meer informatie?