Antwoorden op 8 vragen over de CRM Basismodule
In dit blog vind je antwoorden die werden gesteld tijdens 1 van onze leerzame webinars. In het webinar 'Word een CRM Superheld' lieten we veel functionaliteiten uit de CRM Basismodule zien.
Op 11 mei 2023 organiseerden wij het webinar 'Word een CRM Superheld'. Het deed ons goed om te zien dat er veel mensen zich hadden inschreven én aanwezig waren tijdens dit webinar. Tijdens dit webinar werden er ook een aantal vragen gesteld. De antwoorden hebben we samengevat in een handig blog om met al onze gebruikers te delen.
Hoe voeg ik eenvoudig een nieuwe soort taak toe? Er staat nu, bijvoorbeeld, bellen uit, e-mail uit, e-mail in, maar als ik een ander soort wil toevoegen, hoe doe ik dat?
Een soort taak wordt in Yoobi taaktype genoemd. Het is mogelijk om eigen taaktypes aan te maken. Om je eigen taaktypes aan te maken ga ja naar Beheer > Systeemvoorkeuren > Taaktypes. Boven in het scherm klik je op het blokje ‘Nieuw taaktype’. Als je dit opent voeg je eenvoudig een nieuw taaktype toe.
Meer informatie vind je op onze supportpagina.
Ik heb even gemist waar je die Vrije Velden kan selecteren. Of is dat een optionele module?
Vrije Velden is een uitbreiding op de CRM basismodule. Als je deze module niet hebt, dan is het niet mogelijk om Vrije Velden te selecteren.
Wanneer je wel gebruik maakt van deze uitbreiding dan maak je zelf eenvoudig Vrije Velden aan bij een relatie, een contactpersoon, een project, een activiteit, een medewerker en een verkoop. Je maakt een vrij veld aan in Beheer > Systeemvoorkeuren > Vrije Velden.
Deze Vrije Velden voeg je toe aan de gegevensblokken of als apart tabblad. Meer informatie vind je op onze supportpagina.
Is het mogelijk om een e-mail van een connectie op te slaan onder een project van een andere klant?
Het is mogelijk om een e-mail te koppelen aan een ander contactpersoon, relatie en project. Wanneer je daarnaast ook gebruik maakt van CRM Verkoop dan is het ook mogelijk om een e-mail direct aan een verkoop te koppelen.
Wij werken veel met brokers, deze worden in Yoobi aangemaakt als dealer en vervolgens gekoppeld aan de relatie. Is het handig om bij de klant de broker ook aan te maken als connectie?
Ja, dat is handig. Want als je deze broker als connectie (bijvoorbeeld een leverancier) koppelt, dan kun je vanaf hier direct naar de relatiekaart van deze broker.
Hoe haal je dubbele relaties uit CRM?
We adviseren je om de dubbele relaties samen te voegen. Op deze manier voeg je ook alle contactpersonen en eventuele taken samen en ben je niks kwijt.
Dit doe je als volgt: Ga naar de relatie die je wilt behouden . Dubbelklik op deze relatie. Klik rechtsboven op de knop 'Relatie samenvoegen'. Yoobi opent nu een lijst. Selecteer hier de relatie die je wilt samenvoegen en klik op 'Samenvoegen'. Alle contactgegevens en taken worden overgezet naar de relatie die je wilt behouden en de geselecteerde relatie wordt verwijderd.
Hoe sla je filters op als favoriet?
Als je een filter hebt aangemaakt, dan kun je deze als een inzichtblok toevoegen aan je overzicht scherm. Op deze manier heb je een handige snelkoppeling naar dit filter. Wanneer je er op klikt wordt er direct een lijst getoond met de gegevens uit Yoobi die aan dit filter voldoen.
Hoe deel je een eigen filter?
Een filter deel je eenvoudig nadat je er een inzichtblok van hebt gemaakt. In dit inzichtblok klik je op de 3 puntjes en je selecteert met wie je dit filter wilt delen. Een inzichtblok deel je met een medewerker, groep, afdeling of iedereen.
Meer informatie over inzichtblokken vind je op onze supportpagina.
Is het mogelijk om trefwoorden ook in het overzichtscherm te tonen? Dus niet rechts in de gegevensblokken maar juist bij de overzichtstabbladen?
Helaas, dit is niet mogelijk. Maar wanneer je gebruikt maakt van de uitbreiding Vrije Velden, dan is het mogelijk om je een apart tabblad maken met daarin de door jou aangemaakte Vrije Velden.
Alternatief kan ook zijn om de trefwoorden in de grijze balk rechts verder naar boven te plaatsen óf per trefwoord een selectie aan te maken en inzichtblokken te gebruiken om deze per trefwoord in blokvorm op het CRM dashboard te tonen.
-
Gepubliceerd op:11-05-2023
-
Gemaakt door:Margot Jonker
-
Bijgewerkt op:11-05-2023
-
Tag:CRM Basismodule
-
Delen:inDelen