30 procent tijd besparen op facturatie? Zo doet Symbus dat!
Sinds oktober 2020 maakt Symbus gebruik van Yoobi voor urenregistratie, facturatie en CRM. Hoe bevalt dat? We vroegen het aan Edwin van Kleef, directeur van Symbus.
Symbus regelde tot afgelopen jaar nagenoeg álles in Excel en had daarnaast een los boekhoudpakket. Hierdoor ging er veel tijd verloren. Dit moest beter vond Edwin van Kleef, directeur van Symbus. Hij koos in oktober 2020 voor Yoobi urenregistratie, facturatie en CRM. Een half jaar later is het tijd om de balans op te maken. We vroegen Edwin het hemd van het lijf over zijn ervaringen met onze software. Lees je mee?
Samen het verschil maken
Symbus helpt werkgevers om goed personeel aan te nemen en werknemers te ondersteunen in hun (loopbaan)ontwikkeling. Dit allemaal met 1 doel: langdurige inzetbaarheid en gelukkige werknemers.
Symbus zorgt er samen met werkgevers voor dat werknemers de kans krijgen om écht te doen wat ze leuk vinden en gezond en met plezier naar hun werk gaan.
Automatisering is key
Vanuit een vorig eigen bedrijf weet Edwin dat automatisering belangrijk is. Daar liet hij 1 van zijn werknemers een ERP systeem bouwen. Toen hij in september 2020 Symbus overnam werd er voor het overgrote deel gewerkt met Excel en een losstaand boekhoudpakket. Hierdoor was het overzicht kwijt en het kostte te veel tijd.
Hij ging op zoek naar een cloud oplossing en kwam via zijn accountant terecht bij Yoobi.
‘Yoobi is een erg fijn systeem om mee te werken. Wat je erin stopt haal je er ook weer uit. Met Yoobi hebben we real-time inzicht in de resultaten. We weten nu hoeveel tijd we daadwerkelijk aan een project besteden’
Geheel was doorslaggevend
Uiteindelijk koos Edwin voor Yoobi omdat het complete software is. Tijdens het oriëntatieproces raakte hij, uiteraard, ook gecharmeerd van andere systemen maar het geheel van Yoobi was uiteindelijke doorslaggevend.
‘Het is een overzichtelijk alles-in-1 systeem. Voor alle collega’s is het makkelijk te gebruiken en dit alles voor een prima investering’
30% tijdswinst op facturering
Omdat nu alle uren geregistreerd worden op projecten en er een order in Yoobi staat is het mogelijk om dit direct aan een opdrachtgever te factureren. Dit zorgt al snel voor een tijdsbesparing van 30% op het gebied van facturatie. Door de koppeling met iMuis worden de juiste grootboeknummers direct gekoppeld.
Taken bijhouden en snel zoeken
Voor Edwin is een groot voordeel van de CRM-module dat hij eenvoudig en overzichtelijk al zijn taken bij houdt. Ook zoekt hij supersnel telefoonnummers op en zijn alle verkoopkansen inzichtelijk met het CRM-dashboard.
Niet perfect maar een dikke voldoende
Zoals met ieder softwarepakket zijn er altijd wensen en is het nooit perfect. Edwin ziet, bijvoorbeeld, mogelijkheden voor verbetering van de CRM-module. Zoals het mogelijk maken van het gebruiken van KvK gegevens. Hij zou het ook echt top vinden als je bij het indienen van een supportvraag direct een bijlage kan meesturen. Al met al geeft hij Yoobi een dikke 8.
Op de vraag om Yoobi in 1 zin te omschrijven komt een duidelijk antwoord: ‘keep it simple, stupid’.
Voor Symbus is Yoobi krachtig in zijn eenvoud. De implementatie ging dan ook soepel en informatie over oude projecten werd naadloos overgenomen in de nieuwe software.
-
Gepubliceerd op:29-03-2021
-
Gemaakt door:Margot Jonker
-
Bijgewerkt op:20-12-2021
-
Tag:klantcase
-
Delen:inDelen