Planning van projecten

Activiteiten

Plan medewerkers in bij verschillende projecten, via Yoobi. In de planningsmodule agendeer je activiteiten. Bij iedere activiteit geef je aan wat hier het budget voor is, welke resources daar beschikbaar voor zijn en binnen welke periode deze activiteit plaats moet vinden. Geef met percentages aan wat de actuele status is, zodat je de voortgang kunt monitoren.

Deze informatie werk je bij via het ‘inspector’ scherm aan de rechterkant, met de activiteiten en eigenschappen.

Planning van medewerkers

De planningsmodule biedt opties voor het direct inzien van beschikbaarheid van mensen. Zo houd je rekening met reeds ingeplande projecten, het verlof van de medewerkers en het aantal contracturen dat zij beschikbaar zijn.

 

Planning inclusief beschikbaarheid en eigenschappen activiteit

Beheer

Een planning wordt gemaakt en beheerd door een of meerdere project planners waarna de planning kan worden gepubliceerd. Pas na de publicatie van de volledige planning, wordt een medewerker meegenomen in de actuele planning.

Zet de planning om naar registratie

Heb je een planning gemaakt of een project afgerond? Zet deze uren na afloop om naar de uren- of tijdregistratie. Yoobi toont de planning onder de timesheet en met 1 druk op de knop worden de geplande uren overgenomen in de timesheet.
 

Planning omzetten naar timesheet

Medewerkers kunnen deze uren bewerken (als dat nodig is) en daarna afsluiten. Een (afdelings)manager accordeert de afgesloten timesheets en de uren worden doorbelast en uitbetaald.

In de planningsmodule heeft u altijd een actueel overzicht van de geplande en geboekte uren, om te monitoren of er een overschrijding is van het budget. Ook knelpunten in de planning worden getoond.

Ga direct aan de slag
Gratis 41 dagen demo!